Nagy megrendeléshez jutott a magyarországi buszgyártás

Hatvanegy magyar Credo autóbuszt állít forgalomba az ÉNYKK Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. Győr-Moson-Sopron, Vas, Veszprém és Zala megye helyközi közlekedésében - közölte a közlekedési társaság csütörtökön.
MTI, 2016. augusztus 11. csütörtök, 13:31
Fotó: Napi.hu

A buszok szállítása augusztus második hetében kezdődik és néhány hét alatt az összes járművet átadják. A könnyűszerkezetű Credo Econell és Credo Inovell típusú autóbuszok légkondicionáltak, modern utasinformációs rendszerrel szerelték fel őket, emellett a környezetbarát buszok 15-30 százalékos átlagos üzemanyag-megtakarítást tesznek lehetővé.

A Credo buszok 75-80 százalék vételár-arányos magyar értékhányada a legmagasabb a hazai gyártmányok között.

A Budapest Lízing Zrt. által finanszírozott autóbuszokat a Kravtex-Kühne Csoport Mosonmagyaróváron és Győrben gyártja, így az üzlet több száz magyar munkahely megőrzéséhez járul hozzá.

Az ÉNYKK szerint a beszerzés összhangban áll az elöregedett hazai autóbuszpark cseréjével és a nemrég bejelentett kormányzati elképzeléssel, amely ezres nagyságrendű hazai gyártmányú autóbusz beszerzését irányozza elő a következő évekre. Az ÉNYKK Zrt. helyközi járműállományának átlagéletkora a beszerzés révén 14,0 évről 12,65 évre csökken.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

atombandi, 2016.08.12 12:27

a legnagyobb probléma a magyar buszgyártással, hogy emberek csinálják a java részt a gépek helyett. így sose lesz versenyképes, a manufaktúra már csak drága hobbyként működik és gazdag sznobok vásárolják. ezen az se fog segíteni, ha évekig egy csomó "magyar" buszt megvásárolnak országszerte a kormány erőteljes ráhatásával. modernizálni kéne, az emeli a gdp-t, nem a korszerűtlen termelési mód életben tartása...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

laci_52, 2016.08.11 23:35

@Napi6000: A 61 db busz valóban nem egy nagy durranás, talán 500-ra tudnám tényleg azt mondani, hogy ez valóban egy nagy megrendelés...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

foldnyuzo, 2016.08.11 22:28

Na kérem mondtam már korábban. valamit gyártani kell aztán kilobbizni a kormányzatnál, hogy vegyék meg a portékát. Hivatkozunk a magyarságra, meg a munkahelyekre, utóbbival csupán az a gond, hogy ha nem lenne buszgyártás, akkor sem lenne semmi gond arrafelé a foglakoztatásban.
Telnek a zsebek, lesz piac, profit meg minden.!
Ez ma Magyarország!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Napi6000, 2016.08.11 21:21

61 darab busz, a "nagy megrendelés". Akkor mi volt az Ikarusz évi 10.800 darabos gyártása? Az kb. NAPI 40 darab autóbuszt jelentett... (10.800 autóbusz, 270 munkanap).
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html