A becslések szerint mintegy hatszázezer érintett jármű többsége tíz évnél idősebb lehet, így első forgalomba helyezésük környezetvédelmi jellemzőik alapján - az uniós előírásokon alapuló hazai szabályozás szerint - meg sem történhetne.

A rendszámosítás jelentős, a motorkerékpárok értékéhez képest aránytalanul nagy költségeket róhatna az üzemben tartókra, a bevezetéshez így valószínűleg jogszabály-módosításokra és egy egyszerűsített, költségkímélő eljárásrend bevezetésére lenne szükség.

A lap ír arról is, hogy várhatóan szűkülni fog azon járműveknek köre, amelyekre zöld rendszámot lehet igényelni. A Nemzetgazdasági Minisztérium a lapot arról is tájékoztatta, hogy a zöld rendszám esetében a technológia fejlődése miatt indokolt bizonyos módosítások bevezetése. Így a nagyobb károsanyag-kibocsátású hibridek kiszűrése érdekében növelni kell az elvárt hatótávolságot vagy a kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátás felső küszöbértékét.

A változtatásokról tárcaközi egyeztetés zajlik.