Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Lassan kijelenthető, hogy kiskereskedelmi szempontból a válság egyik nyertese a dm-hálózat, amely tavaly szinten tartotta, idén pedig növelte forgalmát és piaci részesedését. Wolfgang Strasser ügyvezető igazgató legutóbbi beszámolóján arról tájékoztatott, hogy a meglehetősen "izzasztó" 2011-es évben a magyar lánc euróban számolva 3,5 százalékkal növelte forgalmát (forintban ennél nagyobb a növekmény az árfolyamgyengülés miatt), így a most zárult üzleti évben 225 millió euró árbevételt könyvelhetett el a német hátterű lánc magyar egysége.

Az árbevétel-növekmény alapvetően nem meglepő, a drogériahálózatok apró lépésekben hódítják el a forgalmat az eddig úgynevezett kategóriagyilkosnak számító (és a mai napig a szegmens meghatározó csatornáiként működő) hipermarketek elől, ráadásul a dm itthon piacvezetőnek számít, logikus tehát a térhódítása. A forgalom növekedése különösen annak fényében igen jelentős, hogy a cég a mostani üzleti évben nem növelte hálózatának nagyságát. Hét egységet bezárt és ugyanennyit nyitott, vagyis boltjainak száma szinten maradt. Ezzel együtt a drogéria szegmensben 52,6 százalékra növelte piaci részesedését, a teljes forgalomból pedig 14,2 százalékkal részesedik.

A dm úgy tudott erősödni Magyarországon, hogy nem folytat agresszív marketingkampányt. Természetesen van médiakommunikációs háttere, ám a hálózat felismerve vásárlóközönségének tudatosságát, sokkal inkább épít a felelősségvállalási programokra, mint az ár−érték arányok, alacsony árpontok széles körű bemutatására. Ennek eredményeként a közösségi médiában tömegével "lájkolják" a fogyasztók a hálózatot, ami nemcsak a drogériapiaci szereplőket, hanem a kiskereskedelem egészét ejtheti gondolkodóba. Ráadásul a céget nem csak a volument generáló idősebb, vastagabb pénztárcájú fogyasztók preferálják. A fiatalabbak épp a közösségi médián való részvétel és az ott megjelenített akciók miatt kedvelik.