Negyvenmilliós bírságot ért az üdülési jogokkal való csalás

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a Markgold Ingatlanforgalmazási Kft. (korábbi nevén: Holiday Club Hungary Üdülésszervező Kft.), amikor valótlan információkkal csapta be az ügyfeleit.
NAPI, 2012. szeptember 19. szerda, 15:03
Fotó: Napi.hu

A vállalkozás üdülőingatlanok időben megosztott használati jogát termékbemutatókon értékesítette a fogyasztóknak. Az értékesítés során azonnali, csak az adott napra érvényes kedvezményeket kínált fel, ezzel a fogyasztókat azonnali döntésre, a szerződés azonnali megkötésére késztette. A GVH közleménye szerint a vizsgálat során bebizonyosodott az is, hogy a közölt listaárak, amelyekhez a fogyasztók az általuk kialkudott árat viszonyíthatták, ténylegesen sosem érvényesültek, így az ígért, illetve elért árkedvezmény mértéke is megtévesztő volt.

A vállalkozás emellett azon fogyasztóknak, akik korábbi üdülési joguktól szerettek volna megválni, szóban értékesítési ígéretet tett, arra az esetre, ha értékesebbre cserélik már meglévő üdülési jogukat vagy vásárolnak egy újabb üdülőhasználati jogot. A továbbértékesítésre garanciát azonban írásban nem vállalt, csak azt, hogy az eladásra kínált üdülési jogot pár hónapig reklámozza a weboldalán. Márpedig a GVH szerint a fogyasztók így valótlan információk alapján döntöttek új vagy újabb üdülőhasználati szerződés megkötése mellett, miközben az eladni kívánt korábbi üdülési joguk értékesítése az esetek túlnyomó többségében sikertelennek bizonyult.

A hatóság ezért 40 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra, azért ennyit, mert súlyosbító körülményként vették figyelembe azt, hogy a vállalkozás korábban már követett el hasonló jogsértést, valamint azt, hogy a jelen eljárásban több magatartása is jogsértőnek minősült, a jogsértés időben elhúzódott és hosszú időn keresztül fejti ki hatását, illetve hogy az üdülési jog értékesítésével jelentős mértékű előnyt ért el a vállalkozás.

HOZZÁSZÓLÁSOK