Nekimentek a MÁV-nak a háborgó utasok - tüntetés is jöhet

Szerda délelőtt egy kisebb utasküldöttség nyújtott át követeléseket a MÁV-székháznál. A petícióban nehezményezik a rendszeres késéseket, tájékoztatási és egyéb problémákat, elsősorban a Budapest-Cegléd-Szolnok vonalon, de más agglomerációs járatokon is. Tüntetést helyeztek kilátásba, ha a MÁV nem változtat - értesült az Index.hu.
K. Kiss Gergely, 2019. augusztus 22. csütörtök, 07:41
Fotó: MÁV-START Zrt.

A petícióból kiderül: közösségük tagjai 5-15 éve közlekednek vasúttal a munkahelyükre. (Mint közölték, több, több ezres létszámú Facebook-csoportot is képviselnek.) Állításuk szerint az utóbbi időben olyan jelentős minőségromlást tapasztaltak a szolgáltatásban, hogy kénytelenek fellépni az agglomerációból ingázók érdekében - írja a portál.

A Budapest Nyugati-Cegléd-Szolnok (100a) vonalon idén május óta különösen sok járat késik 20-60 perceket, vagy marad ki teljes mértékben, írják. Ezért a munkába járóknak reggel már legalább két vonattal előbb kell indulniuk, hogy időre beérjenek a munkahelyükre. Nem 5-10 perces késésekről van szó, a Monor-Nyugati távolságon (amely 34 perces út lenne) például a vonat kétnaponta rendszeresen további legalább 34 percet összeszed késésként. Egyéb napokon "csak" 10-15 perc a késés, ami már jó esetnek mondható.

Úgy látják: a mávosok a helyzetek 90 százalékában totálisan tájékozatlanok, sőt, még kikérik maguknak, ha az utas kérdezni mer tőlük, merthogy ők sem tudhatnak mindent (a gyakorlatban: soha semmit). A kiinduló állomásokon is gyakoriak az egymásnak ellentmondó információk, a hangosbemondó nem hallható, ha valaki már felszállt a vonatra, és elenyésző alkalommal fordul elő, hogy a kalauz végigmenjen és tájékoztassa a vonaton ülőket a várható indulásról és egyéb körülményekről.

A MÁV sajtóosztálya a petícióval kapcsolatban azt nyilatkozta: mintegy 6 milliárd forintot csoportosítanak át a vasúttársaság belső forrásból, hogy mások mellett a Köki és a Nyugati közötti kritikus szakasz állapotán javítsanak. Emellett hamarosan jönnek az emeletes KISS motorvonatok, amelyek sokkal megbízhatóbbak lesznek, mint az elhasználódott mozdonyok, tisztábbak és nagyobb kapacitásuk lesz mint most.

A tiltakozók szerint a semmitmondó válaszok helyett a késések miatti kompenzációrendszer kialakítása szükséges, és nem csak az Intercity-vonatok kapcsán, mivel a legtöbb utas a leggyakrabban az agglomerációból utazik be a fővárosba. Ahhoz, hogy ezek a vonatok ne késsenek annyit, érdekeltté kell tenni magát a szolgáltatót is, ez pedig a legjobban úgy működik, ha pénzügyileg érzik meg a nem pontos munkavégzés hátrányait.

HOZZÁSZÓLÁSOK