A becslések szerint idén legkevesebb 142 milliárd forintot emészt fel a közlekedési társaság, ez egyébként nagyjából azonos a tavalyi kiadásokkal, ahogy az egyéb fő pénzügyi adatok is megegyeznek a korábbi évivel, vagyis idén is körülbelül 53 milliárd forint jegybevétellel számolhat a BKV, s a 16 milliárd forintos árkiegészítés nagyságrendileg megegyezik a tavalyival. Az idei állami hozzájárulás mértéke tízmilliárd forint, a fővárosi forrásmegoszlás következtében pedig 7,5 milliárd forinthoz juthat a BKV. Ezek összességében tehát 86-87 milliárd forintos bevételt jelentenek, szemben az említett 142 milliárdos kiadással, az űr tehát 55-56 milliárd forint körüli.

Bár a fővárosnak az ideihez hasonló összeget nem kellett előteremtenie, bizonyos értelemben idén kedvezőbb helyzetben van a cég a tavalyinál, hiszen az elmúlt évben már sokkal korábban meg kellett kongatni a vészharangot, az állam ugyanis az elmúlt évben egy időre zárolta a 32 milliárd forintos normatívát, amihez végül hozzájutott a cég, és az év végén további 3,5 milliárd forintos állami támogatásban részesült, a főváros pedig − "ennek fejében" − hasonló összeggel, 31,4 milliárddal szállt be.

Idén tehát 55-56 milliárdos lyukat kell betömni, s információink szerint ebből 40 milliárd forintot előteremt "valahonnan" − ezzel a cég "kihúzza" az első tíz hónapban −, a fennmaradó részt pedig nyitva hagyja az önkormányzat, mondván, valamilyen módon úgyis rendeződik ennek a tízmilliárdnak a sorsa is. (Ilyenkor jöhet szóba az újabb állami támogatás, hisz a BKV-nak működnie kell.)

A fővárosi közösségi közlekedés finanszírozásának kérdése az egyik legfontosabb ügy a BKK Zrt. számára. Jelenleg az üzleti tervezés és a tervek folyamatos egyeztetése zajlik az érintettekkel, beleértve a fővárost és a BKV-t egyaránt. A Fővárosi Önkormányzat költségvetését még nem fogadták el, ezért jelen helyzetben a BKV Zrt. finanszírozására vonatkozó kérdésünkre a BKK nem tudott bővebb választ adni.