A kereskedelmi márkás élelmiszerek bolti forgalma az első félévben 14 százalékkal emelkedett, a háztartási vegyiáruk és kozmetikumoké pedig 18 százalékkal, tavaly január-júniushoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe. A kereskedelmi láncok saját márkás termékeinek együttes forgalma a vizsgált hat hónapban meghaladta a 165 milliárd forintot. Élelmiszer vásárlásánál a boltok pénztárainál minden ötödik, vegyiárunál minden hatodik forint kereskedelmi márkás termékekért fizetünk. Az ilyen termék vagy valamelyik lánc nevét viseli vagy fantázianevet, és kizárólag egy bizonyos vállalat árusítja.

Kiemelkedik a kereskedelmi márkák értékben számolt részaránya az állateledelekből (49 százalék), háztartási papírból (44 százalék) és babaápolási termékekből (34 százalék), illetve a mélyhűtött árucikkekből és reggeli ceráliákból (32-32 százalék). Legalacsonyabb az arány forró italoknál (10 százalék) és égetett szeszesitaloknál (12 százalék), a haj- és szájápolás kategóriájánál, ahol a mutató csak 5, illetve 7 százalék. A vezető gyártói márkák többségének piaci részesedése nem csökkent a legutóbbi hónapokban, a fogyasztók egy része hajlandó megfizetni a prémium árat a magas minőségért - állapította meg a vizsgálat. Ugyanakkor a kereskedelmi márkás termékek ismertsége és elfogadottsága tovább növekedett.