Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A televíziós vállalkozásnál az árbevétel növelése mellett a cég működését is racionalizálták, s az sem titok, hogy leépítések is voltak a TV2-ben. A növekvő bevételeknek és a racionalizálási lépeseknek az lesz az eredménye, hogy a TV2 2004-ben, először történetében, nettó nyereséget produkál. Ezzel az eredeti, 1997-es üzleti tervek szerinti pályát követi a társaság, azaz eleve mostanra számítottak erre az eredményre. Kereszty ennek tükrében sem tartja ellentmondásosnak, hogy a piaci viszonyok megváltozására is hivatkoznak, amikor az Országos Rádió és Televízió Testülettel (ORTT) a koncessziós díj esetleges csökkentéséről, illetve a koncessziós időszak meghosszabbításáról tárgyalnak. Szerinte ugyanis figyelembe kell venni, hogy mekkora az a profitráta, amivel számolhatnak. Számításaik szerint a Magyarországon elérhető haszonkulcsok jelenleg sokkal alacsonyabbak, mint amelyeket más, régóta jól működő piacokon el lehet érni, főként azért, mert iszonyatosan nagyok a fix költségek. A földi sugárzású adók csak Finnországban és Angliában fizetnek többet koncessziós díj címén, ám ezen országok reklámpiaca sokkal nagyobb, mint a magyar. Kereszty szerint kulcskérdés eből a szempontból a koncessziós díj, valamint az Antenna Hungária (AH) Rt.-nek fizetett sugárzási díj, valamint a reklámbevételek tétele, mert úgy vélik, hogy jelenleg a hirdetések ára sem megfelelő. A vezérigazgató úgy látja, hogy a TV2 az elmúlt másfél évben nagyon sokat tett azért, hogy törvényes keretek között működjön, de becsúszhatnak hibák, előadódhat például a reklámidő túllépése. Ez abból fakadhat, hogy Magyarországon nem Európa-konform rendszerben dolgoznak, vagyis a lehetséges 12 percet nem egy adott órán belül, hanem minden megkezdett órára számolja az ORTT. Emellett nézetkülönbség lehet egy-egy film életkori besorolásáról is, ami szintén kiválthatja a médiahatóság rosszallását.