Még vizsgálják, mi a baj az M0-s felújított hídjával

Augusztus közepére fejeződhet be az M0-s Deák Ferenc (Hárosi) Duna-hídját érintő műegyetemi vizsgálat. A felújított és májusban átadott hidat júniusban újra le kellett zárni.
Domokos Erika, 2020. augusztus 7. péntek, 06:20
Fotó: MTI Fotó / Illyés Tibor - A kép illusztráció.

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszék által elvégzett vizsgálatok befejezése és az eredmények teljes körű értékelése augusztus közepére várható, ezt követően határozható meg a további intézkedések indokoltsága és tartalma, dolgozható ki a részletes ütemezés - írta honlapján a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

"A NIF Zrt. minden szükséges intézkedést megtesz a térség közlekedési helyzetének megnyugtató rendezése érdekében, arra törekszik, hogy az autósok lehetőség szerint mielőbb újból használhassák a hidat. A beruházó a várható forgalmi helyzetről a vizsgálati eredmények ismeretében augusztus közepén ad tájékoztatást" - áll a közleményben.

Júniusban számolt be arról az RTL Híradó, hogy felújították, de egy hónapig sem lehetett autózni az M0-ás Hárosi Duna-hídján. Két év munka után májusban nyitották meg, de hamarosan le kellett zárni. Ezt korábban azzal magyarázta a NIF Zrt., hogy újra fel kell mérni a híd állapotát, azt azonban nem árulták el, hogy miért. Július közepén pedig arról számolt be az RTL Híradó, hogy még csak a szakértőt választották ki, akinek feladata lesz kideríteni, mi a gond a híddal. Hogy mikorra lesz újra járható, még nem tudni. (A vizsgálat keretében július 30-án a hídon próbaterhelést végeztek, több tíz megrakott, nyerges vontatóval hallattak át rajta.)

A NIF szerint a híd szerkezeti elemeinek hibája az elmúlt 30 év használata miatt alakult ki.

Az M0-as déli szektorának felújítása 26 milliárd forintba kerül.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

DrNemoda, 2020.08.07 08:14

Rosszat sejtek ! Nem egyből Soros vagy Gyurcsány, itt komolyabb baj lehet. De azhért valamit momndhatnának, mielőtt titkosíták az egészet vagy száz évre ! Úgy is mi fizetjük - ha kjekk ötször is, egymás után !
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

csodacsampi, 2020.08.07 07:24

A túl nagy alkotmányos költség,ami ugye nem a hídhoz szükséges anyagokra fordítódott,s ezáltal a híd gagyira sikeredett ! Ugyanez megállapítható bármely M.o.-on épült,épülő utak bármelyikéről is ! Nálunk az utak három,négyszeres áron kerülnek megépítésre,(más országokban ennek harmada),ám a minőség az alkotmányos költségek(sok az éhes bendő,zseb) miatt silányra sikeredik !
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html