Nincs teendője az ügyfélnek banki tulajdonosváltásnál

Az ügyfeleket nem érinti közvetlenül, ha egy banknál tulajdonosváltás történik, minden korábban kötött szerződés, üzleti tranzakció tovább él - mondta Marsi Erika, a Nemzetközi Bankárképző Központ (NBK) alelnöke az MTI-Econak.
MTI-Eco, 2014. január 8. szerda, 18:24
Fotó: Napi.hu

Marsi szerint elvileg semmilyen közvetlen módon nem érinti az ügyfeleket, ha egy hitelintézetnél tulajdonosváltás történik. Minden olyan üzlet és üzleti tranzakció, amit az ügyfél az adott bankkal kötött, ugyanolyan feltételekkel, továbbra is ugyanúgy él és érvényes. Így a hiteladósok tartozása a tulajdonosváltás után is megmarad, a korábbi feltételekkel kell tovább törleszteni a hitelt. A számla- vagy betéttulajdonosok a szokásos üzletmenetben eldönthetik, hogy akarnak-e továbbra is ügyfelei maradni a banknak, de ez nem a tulajdonosi pozícióban bekövetkezett változás következménye - fűzte hozzá a szakember.

HOZZÁSZÓLÁSOK