A Napi Gazdaság hétfői számának cikke

Az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint a kiskereskedők és a fogyasztók lapos pénztárcája miatt az akciós kínálat kisebb lehet, de még így is sokan követik figyelemmel a leárazást. A nyári vásárok főszereplői a ruházati és a cipőüzletek. A meleg kifejezetten kedvez a boltoknak, mert ilyenkor sokkal könnyebb kipörgetni a nyári árukészletet (akció nélkül is), ám a nemzetközi láncok diktálnak, az akciós időszakot pedig jellemzően reklám-marketing értéke miatt használják, a kisebbeknek pedig szinte kötelező utánuk menni.

Ami az árleszállítások súlyának csökkenését jelzi, az elsősorban az üzletekben elköltött pénz mennyisége. A pénzügyi válság előtt a háztartások ruházati cikkekre 400 milliárd forint körül költöttek (2007-ben már nem ment olyan jól a piac, mint korábban). Tavaly már csak 386 milliárd forint volt a ruházati piac forgalma s ez jelentős boltszámcsökkenéssel is társult. Öt évvel ezelőtt csaknem 26 ezer üzlet kínált lábbelit és ruházati terméket, a múlt év végén már kevesebb mint 23,5 ezer.

A piacot erősen befolyásolják a közösségi médiában és az internetes kereskedelemben megjelenő kedvezmények és a csomagküldő szolgálatok is, amelyek kategóriagyilkosként jelennek meg egy-egy kisebb szegmensben. Vagyis aki akciósan akar vásárolni, annak már nem kell megvárnia a nyári vagy év végi árleszállítást, az év minden hónapjában talál kedvezményes termékeket.