Közhely, hogy ha hosszabb időre elutazik a család, célszerű arra is figyelni, hogy a postaláda rendszeresen ürítve legyen, nehogy a levélhalmokkal adjunk akaratlanul is jelzést a betörőknek, hogy üres a lakás. Ha nincs kéznél a postaláda rendszeres ürítésével megbízható szomszéd, rokon, jó választás lehet a Magyar Posta küldeményőrzés szolgáltatása, ami akár már néhány napra is igénybe vehető. Ez két hétre 1350, három hétre 1875, négy hétre pedig 2400 forintba kerül.

Arra az esetre is van megoldás, ha ajánlott küldemény érkezik a nyaralás ideje alatt. Az ún. ismételt kézbesítéssel az általunk meghatározott időpontban és helyszínen - persze a kézbesítő posta nyitva tartási idején belül - juthatunk hozzá küldeményünkhöz. Ez a szolgáltatás mindössze 215 forinttól elérhető és telefonon vagy elektronikusan is megrendelhető. A kijelölt postákon foglalhatunk időpontot is az értesített küldemények (ajánlott küldemény, csomag, vagy utalvány) átvételéhez. Ez az időpont-foglalási szolgáltatás ingyenes, a https://idopont.posta.hu oldalon vehető igénybe.

Ha hosszabb, 30 napot meghaladó távollét, költözés, külföldi tanulmányok vagy külföldi munkavállalás miatt nem tudjuk átvenni a küldeményt, célszerű igénybe venni az utánküldés szolgáltatást, amivel a posta eljuttatja a küldeményeket az új címre. Ez a szolgáltatás belföldön már havi 1570 forinttól, külföldi tartózkodás esetén havi 7560 forinttól érhető el.