Nyerésre áll a Közgép - a GVH nem talált kartellt

Nem volt kartellezés az M4-es autópálya építésénél a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata szerint, így nem indítottak verseny-felügyeleti eljárást – erősítette meg a Hír Televíziónak a GVH szóvivője. A kormány év elején kartellgyanúra hivatkozva állította le az építkezést az Abony és Fegyvernek közötti szakaszon.
Napi.hu, 2015. szeptember 22. kedd, 10:33
Fotó: Napi.hu

Kartellgyanúra hivatkozva állította le márciusban a kormány az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építését. A kormány szerint brüsszeli forrásból értesültek a kartellgyanúról. "A Közgép a mérnök árak alatt vállalta el a beruházást, míg a külföldi kivitelező konzorcium a mi megítélésünk szerint egymással összejátszva vállalták el a kivitelezést, ennek a vállalkozásnak a leállásáról döntött a kormány" - idézte Lázár Jánost a hirtv.hu.

A GVH másként értékelte az ügyet. A bejelentés alapján vizsgálódtak, és azt állapították meg, hogy nem állnak fenn a versenyfelügyeleti eljárás megindításának feltételei. A döntés azonban nem jogerős, mivel a Miniszterelnökség a végzéssel szemben jogorvoslattal élt a bíróságnál.

Visszatérhet a közbeszerzési piacra a Közgép
A Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság a múlt héten felfüggesztette a Közbeszerzési Döntőbizottságnak (KD) a Közgép közbeszerzésekből való kizárásáról szóló határozatának végrehajtását a per jogerős befejezéséig. Ez azt jelenti, hogy a cég nem áll kizáró okok hatálya alatt, újra indulhat közbeszerzéseken. A bíróság szerint a KD vitatott határozata miatti három éves eltiltás nemcsak a cégnek okozna súlyos károkat, hanem olyan sok közbeszerzést érintene, hogy az a közpénzek hatékony felhasználására is hatással lenne.

A Szolnokot tehermentesíteni hivatott, 27 műtárgyat, egy Tisza- és egy Zagyva-hidat is magában foglaló 30 kilométeres szakaszt eredetileg a Colas-Swietelsky-konzorcium, a Közgép-A-Híd-konzorcium, valamint a Strabag építette volna.

A megkezdett M4-es autópálya kivitelezése hónapok óta áll. A munkálatok idén még nagy valószínűséggel nem folytatódnak, ugyanis az új autóút építéséhez új közbeszerzési eljárásokat is kellett indítani - jegyzi meg a hirtv.hu. A kormány döntése szerint az építkezést folytatni fogják, de nem autópálya lesz, hanem autóút.

"Mi minden olyan szükséges intézkedést, amely az állagmegóvásra vonatkozik, megtettünk. Tehát nagyon fontos ezeknek a területeknek a védelme. Az ottani, felépült műtárgyaknak az állagmegóvása. Illetve minden olyan lehetőségnek, minden olyan műszaki tartalomnak a megóvása, amelynek keretében esetleg majd lehet folytatni ezt a beruházást, de nyilván ennek a műszaki paramétereit a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak kell eldöntenie" - mondta Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója a HírTV-nek.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

ezusthaju, 2015.09.22 17:26

@antitroll:
Ha ezt itt nem lehet bizonyítani akkor sehol. Az ok okozati összefüggés több ügyben is bizonyítható (mellékesen én sem bánom, ha kicsinálják egymást). Mivel ezeknek megfeleltethető a baráti időszakból ellentétes előjelű döntést hozott. Talán ezáltal lelepleződhetne ez a velejéig korrupt döntéshozatali rendszer. Az állami szintre emelt törvényes bűnözés.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

antitroll, 2015.09.22 16:24

@ezusthaju:
bizonyíthatatlan. A bíróság előtt vélelmezett bizonyításnak csak akkor van helye, ha van konkrét bizonyíték is, azaz egymást erősítik.
Ha csak vélelmezés van az kevés a "minden kétséget kizáró" feltételhez.

Azaz ha találsz tanúkat, akik állítják, hogy utasításba kapták, hogyan szívassák, vagy van egy írott és aláírt utasítás, akkor esetleg megáll a magánvád.

Amúgy meg leszarom Simicska esetét. A legkevésbé sem lett szimpatikus attól, hogy kiesett a kegyeiből "tuggyukkinek". Sokáig nagyon jól élt "tugygukki" jóvoltából, de a Te és az én pénzemből. Ezek után kellene sajnálnom? Marják és szívassák csak egymást, talán a "hentes" is bebukik egyszer. Csak az a baj, hogy mindig lesz ügyeletes házi kivitelezője ezeknek az állami megrendeléseknek. Azaz Te és én nem járunk jobban. Ők meg már egyszer és nem rövid ideig nagyon jól jártak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ezusthaju, 2015.09.22 16:00

@antitroll:
Mivel a kis genyót hím ivarsejtezte le és kimutatható a negatív széria ettől eredeztethető. Tehát a kézi vezérlés vitathatatlan, kézenfekvő egy magánvád. A kis genyó közszereplő, neki mindent tűrni kell úgy, hogy megérne egy jó kis balhét.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

antitroll, 2015.09.22 15:37

@ezusthaju:

Ugyan már! Ezeknek a döntéseknek egy fontos jellemzőjük van. Ha jó a zembereknek, akkor személyesen a "Valaki hozta", ha nem jó, akkor meg kollektív döntés.

Itt is így van. Az istenek nem tévedhetnek, ellenben kijavítják, amit a kollektív döntés elhibázott. Pl: internetes adó. Parlament szavazott róla egy sajátában, de a nagy "Ő" utasított arra, hogy el kell halasztani (értsd: nem jött be).
Így működik ez nálunk...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

pastorius, 2015.09.22 15:10

ennek az egésznek több oka is lehet

elszállt orbán dühe
szorongatják nagyon a tökét különféle dolgokkal
nem találtak helyettük másik olyan céget, amely hidat is képes építeni

(mellesleg szerintem orbán dühe sosem száll el, nála következetesebb bosszúállót még nem ismertem)

de hogy a GVH önállóan döntene ebben az ügyben, abban erős kétségeim vannak
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html