A Groupama Garancia Biztosító piaci részesedése 10,55 százalékról 10,82 százalékra emelkedett, köszönhetően annak, hogy a biztosító díjbevétele a piac 1,8 százalékos fejlődésével szemben 4,9 százalékkal bővült - mondta Yann Ménétrier vezérigazgató. A jobb bevételhez komoly kiadásbővülés is társult. A Groupama Garancia tavaly a természeti katasztrófák nyomán 75 ezer ügyfélnek 7,26 milliárd forint kárkifizetést teljesített. Az erős mezőgazdasági biztosítási portfolióval rendelkező társaság mintegy 70 százalékkal több jégkárt fizetett ki, mint 2009-ben, ez meghaladta az 1 milliárd forintot. A bankadó összege a hazai biztosítók 2009-es eredményének mintegy felét tette ki, ebből a Groupama 3,758 milliárd forintot fizetett be a tavalyi év során. Yann Ménétrier hangsúlyozta: értik és elfogadják, hogy hozzá kell járulniuk a magyar gazdaság válságot követő rendezéshez, ám az, hogy az adó túlzott mértékű és tervezhetetlenül "csapott be" tavaly, tovább nehezítette a helyzetüket. Ezen hatások után a Groupama adózott eredménye a 2009-es 10,719 milliárd forintról 3,474 milliárdra csökkent. Az életágon a társaság a piacnál gyorsabban növekedett, a 46,6 milliárdos díjbevételen belül döntő volt az egyszeri díjas életbiztosítások növekedése. Az életbiztosítások terén jól teljesített a stratégiai partner OTP Bank: az egyszeri díjas életbiztosításokból 24, a rendszeres díjas életbiztosítások terén 29 százalékkal magasabb díjbevétel érkezett a bank hálózatából. A nem életágban a díjbevétel tekintetében a biztosító a piacinál szerényebb, 1,4 százalékos díjbevétel-csökkenést szenvedett el, itt tehát 10,94 százalékról 11,14 százalékra emelkedett a piaci részesedés. Yann Ménétrier nem hagyott kétséget: a piacnál jobb eredményhez a biztosítási díjak 8-15 százalékos csökkenésére volt szükség a verseny okán. A 2009-es kgfb-kampányban elszenvedett veszteségeket sikerült flotta-biztosítások révén kompenzálni, ám a vezérigazgató jelezte: a 2010. végi kampány sem a terveik szerint alakult. Ménétrier szerint - tekintve, hogy az átlagdíj 3 év alatt megfeleződött - a jelenlegi díjszinten az üzletág fenntartása több szereplő számára nem tartható fenn sokáig, de - hangsúlyozta - nem arról van szó, hogy a Groupama kivonulna a piacról. Csonka István, a biztosító kereskedelmi vezetője szerint az idei év prioritásai között idén az életágban az öngondoskodás áll. A biztosító márciusban új nyugdíjprogramot indít, illetve az OTP Bank folyószámla tulajdonosoknak életszínvonal-fenntartási biztosítást kínál, valamint új családi balesetbiztosítást ajánlanak. A nem életbiztosítások terén a kkv-szektornak kínálnak majd új termékeket. Ménétrier szerint idén az életág-piac 5 százalékkal bővülhet majd. A nem életágban ugyanakkor maximum 0-1 százalékkal bővülhet. A Groupama az idén is növekedést tervez, így 2011-ben is szeretnének a piac felett zárni.