"Felrobbant" az Extreme Digital webáruháza

A november 13-i Black Friday során 46 százalékkal több pénzt hagytak az Extreme Digital boltjaiban a magyarországi vásárlók a tavalyi fekete péntekhez képest. A slágertermékek toplistája is jócskán átalakult, idén a napi használati cikkek voltak a legkelendőbbek, listát egy fúró, egy kávéfőző és a szájmaszkcsomag vezette.
Molnár Csaba, 2020. november 16. hétfő, 12:23
Fotó: eMag

A tavalyihoz képest kilőtt az Extreme Digital forgalma a 2020-as Black Friday-en: 46 százalékkal több pénzt költöttek és 43 százalékkal több rendelést adtak fel a magyar vásárlók mint egy évvel korábban. A magyarországi vásárlók száma pedig 16 százalékkal volt magasabb a tavalyianál. A magyar vásárlók átlagosan mintegy 40 ezer forintot költöttek, ami durván harmadával több a 2019-es fekete pénteki pénzszórásnál.

Összesen mintegy kétmilliárd forint értékű árucikk kelt el egyetlen nap alatt, ami normál időszakban több hét alatt jön össze. A cég teljes árbevétele a november 13-ai fekete pénteken a hét külföldi (cseh, szlovák, szlovén, horvát, bolgár, osztrák, német, (a román webshop az eMAG-gal való fúzió nyomán bezárt) webáruházának fekete pénteki forgalmával együtt 35 százalékkal volt magasabb a tavalyinál.

A legtöbb vásárló Budapestről, Debrecenből, Szegedről és Miskolcról kereste fel a webáruházat. A külföldi országok közül az Extreme Digital bolgár, horvát és osztrák webáruházai szakították a legnagyobb forgalmat, a német webshop viszont a magas, nagyjából 120 ezer forintnak megfelelő átlagos kosárértékkel tűnt ki.

A hazai vásárlók a rendelések harmadát fizették ki online, és meglepő módon a szokásosnál nagyobb arányban (62 százalék) érkeztek érdeklődők a webáruházba számítógépről - vélhetően azért, mert sokan már most is home office-ból dolgoztak. Az, hogy a három legnépszerűbb fekete pénteki termék itthon egy Black&Decker fúró-csavarozó gép, egy Nespresso kapszulás kávéfőző, illetve az 50 darabos, eldobható szájmaszk volt, jól szemlélteti, hogy a járványhelyzetben eltérő árucikkeket kerestek a magyar vásárlók.

A legkeresettebb termékcsoportok:

  • napi használati cikk (FMCG)
  • szerszámgép
  • játék
  • mobiltelefon
  • mobiltelefon kiegészítő
  • szépségápolás
  • konyhai kisgép
  • televízió
  • barkácstermék
  • fej-, és fülhallgató

A pandémia miatt átrendeződött a legnépszerűbb termékkategóriák listája is: a legnagyobb értékben napi használati cikkeket, szerszámokat és játékokat vásároltak a magyar vásárlók. A mobiltelefon annak ellenére csak a negyedik lett, hogy több kurrens iPhone modellt, és középkategóriás androidos készüléket kínált az Extreme - ezek közül a Samsung A-széria és a Xiaomi Redmi modellei voltak a legkelendőbbek.

HOZZÁSZÓLÁSOK