Bár az eMAG kínálatában már régóta elérhetők ruhaneműk, cipők és sportruházati cikkek, meglepő és az egyszerű logikának teljesen ellentmondó módon a közel egy éve tartó járványhelyzet miatt jól érzékelhetően emelkedett e termékek forgalma. A tavalyelőtti december végivel összevetve 2020 végén 31 százalékos volt a bővülés.

Abban a helyzetben, amikor a potenciális vásárlók tömegei hónapok óta a saját lakásukban töltik messze a legtöbb időt és minden olyan lehetőség elzáródott előlük, ahová "fel kellene öltözni", több mint furcsa a ruházati termékek forgalmának kilövése. a hivatalos kiskereskedelmi adatok szerint ugyanis a ruházati termékeket (ruha, cipő, textil) áruló boltok forgalma bő 20 százalékkal esett.

Az is váratlan tapasztalás, hogy az eMAG.hu-ról jóval több (62 százalék) férfi ruházati cikket rendelnek a járvány tavaly márciusi kitörése óta, mint nőit (23 százalék), vagy gyermekruhát (3 százalék). A fennmaradó hányadot (12 százalék) a sportruházati eladások generálják (ezek közt sok uniszex termék is megtalálható, ezért vannak külön kategóriába sorolva).

A teljes férfi és női ruházati kategórián belül egyébként a cipők és egyéb lábbelik eladása a legmagasabb, ezek generálják a teljes forgalom csaknem 70 százalékát.

Tombol az impulzusvásárlás

Egy tipikus eMAG-vásárló a megrendelt ruhadarab mellé valamilyen fogyasztási cikket (például tartós élelmiszert, mosószert vagy személyes higiéniai, szépségápolási terméket) tesz a virtuális kosarába. Nagyjából ugyanannyian fizetik ki a ruhát online, ahányan a készpénzes, utánvétes fizetést favorizálják, viszont a legtöbben (a vásárlók mintegy 60 százaléka) a futárral való kiszállítást választja, az easybox csomagautomatából vagy egyéb átvevőpontban való átvételt 40 százalékuk preferálja.

A legnépszerűbb női ruhadarabok az eMAG-nál a kabátok és mellények, a pizsamák, a hagyományos, illetve kapucnis pólók, pulóverek voltak a járvány második hullámának kitörése óta. A legnépszerűbb férfi ruhadarabok szintén a kabátok és mellények voltak, a második és harmadik helyre a hagyományos és kapucnis pólók, a negyedikre pedig az alsóruházat került ugyanebben az időszakban, a férfi pizsamák csupán a tizedik legnépszerűbbek.