Az eddigi mérnökszervezet független mérnöki szerepet is ellátott, hiszen az általa tett nyilatkozat alapján lehetett lehívni az európai uniós kifizetéseket. Ezt a független mérnöki szerepet ideiglenesen az a gazdasági társaság venné át, amely a BKV Felügyelő Bizottsága részére jelenleg is hasonló feladatokat lát el.
A DBR tájékoztatása szerint a megoldási javaslatból következő létszámbővítés elvi lehetőségét, illetve ennek költségvetési fedezetét a Fővárosi Közgyűlés csütörtökön megszavazta, a konstrukciót azonban az európai uniós támogatási kérelem szempontjából még a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek is jóvá kell hagynia.
A FIDIC mérnöki teendőket ellátó Eurometro Kft. 2012-ig szóló szerződésének első szakaszra vonatkozó pénzügyi kerete a projekt elhúzódása és a velejáró többletmunkák következtében március végén kimerül.
A DBR hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás keretében tett szerződésmódosítási kezdeményezését a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) február elején elutasította, noha 2006-ban ugyanezt a jogalapot egyszer már tudomásul vette. A DBR többek között arra hivatkozott, hogy bár jogilag lehetséges, műszaki szempontból életszerűtlen és szinte elképzelhetetlen, hogy a projekt jelenlegi készültsége mellett jön valahonnan egy új mérnök csapat, melynek szakemberei a több ezer munkafolyamatot egyik napról a másikra átveszik, és a munkák folyamatosságát biztosítani tudják.
A KDB új, nyílt közbeszerzési eljárás lefolytatását írta elő, amelynek időigénye akár 9-12 hónap is lehet. FIDIC mérnök, mint a vállalkozók munkáját ellenőrző szervezet hiányában viszont a munkákat valamennyi helyszínen le kellene állítani.