Óriási változás közeleg Ferihegyen

Sikeresen befejeződött a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér egyes futópályájának műszaki átvétele és a légiközlekedési hatóság is elégedett a beton felújításának műszaki színvonalával - adta hírül a Budapest Airport Zrt.
Domokos László, 2018. június 28. csütörtök, 16:27
Fotó: Shutterstock

Két napon keresztül a körözött a ferihegyi légtérben a szerb légiforgalmi szolgálat speciálisan felszerelt Beechcraft King Air 350 típusú kéthajtóműves, légcsavaros-gázturbinás repülőgépe, amely hitelesen megmérte: minden elektronikai és rádiótechnikai berendezés megfelelően működik a repülőtér egyes futópályáján - jelentette be a Budapest Airport Zrt.

A futópálya középső, 1400 méter hosszú beton szakaszának teljes cseréje miatt idén március 12-én ideiglenesen le kellett zárni a futópályát a forgalom elől. A beton cseréjével párhuzamosan egy sor egyéb javítást és cserét is elvégeztek az alvállalkozó KÉSZ Építő Zrt. és a Budapest Airport szakemberei.

Egyebek mellett korszerűsítették a fénytechnikai rendszereket: 160 lámpatestet és mintegy 90 fénytechnikai aknát cseréltek ki és építettek át, emellett kicseréltek 300 kilométernyi elektromos vezetéket.

A munkálatok végén a futópálya délkeleti, ritkábban használt megközelítési iránya (31L) is megkapta a legmodernebb műszeres leszállító berendezést, vagyis ILS-t (Instrument Landing System rövidítése.) A korábbi rendszerhez hasonlóan az új rádiónavigációs berendezés is rossz látási viszonyok között segíti a pilótákat a futópálya megközelítésében és a biztonságos landolásban, de a régebbinél jóval precízebb és megbízhatóbb működésre képes. E rendszer hitelesítésére érkeztek a szerb repülési szakemberek Budapestre és végezték el sikeresen a futópálya úgynevezett kalibráló repüléseit.

Ez egy precíz repülést igénylő feladat, fontos része a repülőtér életének. A műszeres leszállító rendszer úgynevezett telepítési légi ellenőrzését a berendezés kiépítésekor kell elvégezni, míg félévente, a rendszeres légi ellenőrzések alkalmával vizsgáljuk az ILS paramétereinek megfelelőségét - mondta Eiszrich László, a Budapest Airport műszaki rendszerek vezetője. Az új ILS-nek köszönhetően tovább növekszik a repülések biztonsága, az új rádiónavigációs berendezések sokkal pontosabb leszállásokat tesznek lehetővé éjszaka és kedvezőtlen időjárás esetén is.

Fotó forrása: Shutterstock

HOZZÁSZÓLÁSOK