Az Air Bridge Cargót a Volga-Dnepr Group leányvállalatként alapították 2004-ben, flottája 17 Boineg 747-es áruszállító gépből áll. Járathálózatuk Észak-Amerikára, Európára és Ázsiára terjed ki. A társaság nemcsak menetrend szerinti, hanem charter áruszállító járatokat is üzemeltet, a cég által közöltek szerint az elmúlt években folyamatosan kétszámjegyű bővülést mértek a szállított áru mennyiségében.

A ferihegyi repülőtéren idén az első öt hónapban, az előző évihez viszonyítva, 14 százalékkal nőtt a kezelt áru mennyisége, és az év végéig is kétszámjegyű növekedést várunk, számítások szerint a kezelt áru mennyisége elérheti a 140 ezer tonnát - mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója az új járat landolása előtt tartott ünnepségen. Ehhez az eredményhez hozzájárultak a LOT, illetve az American Airlines transzatlanti járatai is.

E pozitív eredmények is indokolják a BUD2020 repülőtér-fejlesztés részeként jövőre elinduló CargoCity logisztikai központ létrehozását, amely az 50 milliárd forintos program költségvetésének mintegy 40 százalékából épülhet fel - tette hozzá az igazgató. (Nagy változás készül a repülőtéri buszjáratoknál - ezt a cikket olvasta?)

A logisztika, a közlekedés és a szállítmányozás a magyar gazdaság azon ágazatai közé tartozik, amelyek az ország földrajzi elhelyezkedése miatt lettek sikeresek - mondta az MTI szerint Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára.

A kép forrása: MTI Fotó/Kovács Tamás.