Összejátszhattak a vesztesek buszpályázatokon

A Vértes Volán, a VT Transman és az Orangeways gyakorlatilag minden meghirdetett pályázaton összeméri erejét, tavaly a Berettyóújfalu, illetve Szekszárd városvezetése által kiírt pályázaton is egymás ellen licitáltak. Kezdetben úgy tűnt, hogy a befutó mindkét esetben az Orangeways lesz, ám a VV és VTT hirtelen visszalépett, érvénytelenítve ezzel a pályázatot.
Túrós-Bense Levente, 2011. február 9. szerda, 14:50
Fotó:

A Napi Gazdaság szerdai cikke

Megduplázta forgalmát az Orangeways Zrt.: tavaly a narancsbuszokat üzemeltető cég árbevétele elérte a 2,4 milliárd forintot, szemben a 2009-ben elért 1,148 milliárd forinttal - tájékoztatta a Napi Gazdaságot Kovács Miklós vezérigazgató.

Az elsősorban távolsági járatairól ismert társaság bevételeinek több mint 40 százaléka belföldről származik, a bajai, dombóvári és tamási közösségi közlekedés szervezéséből ugyanis 969 millió forint bevételre tett szert.

Az összesen 78 buszt üzemeltető társaság jelenleg 44 külföldi célállomásra szállít utasokat, Kovács szándéka azonban a hazai piac bővítése.

Áttörést jelentene, ha a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) közel két éve futó midibusztenderén számukra pozitív döntés születne, ahol 40 autóbusszal nyolc budapesti buszjáratot üzemeltethetnének hat éven át, becslések szerint évente mintegy 1,5 milliárd forintért.

Az Orangeways győzelmét az irreálisan alacsony (kilométerenként 379 forintos) árra hivatkozva a Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KDB) megóvta a pályázaton harmadikként végzett Vértes Volán (VV).

A KDB a szolgáltatási árak alátámasztására szólította fel a BKV-t, aminek határideje a héten jár le.

Hiánypótlási kötelezettségünknek határidőre eleget tettünk, korábbi árajánlatunkat további szakmai érvekkel támasztottuk alá - fogalmazott Kovács.

A BKV-nak jelenleg az érintett midibuszok üzemeltetése 541 forint költséget jelent kilométerenként, az Orangeways ajánlatának elfogadása a hatéves alvállalkozói üzemeltetési szerződés során több mint kétmilliárd forint megtakarítást jelentene.

A BKV érdeke is tehát, hogy a műszaki szempontból legrosszabb állapotban lévő várbuszokat mielőbb lecserélhesse.

Kérdés, hogy miért a 610 forintos ajánlatot tévő VV nyújtott be kifogásokat a KDB-hez, hiszen amennyiben a győztes pályázót ki is zárja a KDB, az élre a második legjobb ajánlattal a VT Transman (VTT) kerül.

A három cég gyakorlatilag minden meghirdetett pályázaton összeméri erejét, tavaly a Berettyóújfalu, illetve Szekszárd városvezetése által kiírt pályázaton is egymás ellen licitáltak.

Kezdetben úgy tűnt, hogy a befutó mindkét esetben az Orangeways lesz, ám a VV és VTT hirtelen visszalépett, érvénytelenítve ezzel a pályázatot - tette hozzá Kovács.

HOZZÁSZÓLÁSOK