A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa mai határozatában megállapította, hogy a fogyasztói csoportok szervezésével és működtetésével foglalkozó Euro Credit Consulting Kft. hirdetéseivel a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított, és 5 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.
A Versenytanács megállapította, hogy az Euro Credit Consulting Kft. a 2004. és a 2005. évben a nyomtatott sajtóban megjelent reklámjaiban azt a hamis látszatot keltette, hogy hitelezési tevékenységgel, illetve hitelek közvetítésével foglalkozik, s egyben elhallgatta az általa nyújtott szolgáltatás egyes, a fogyasztói döntések szempontjából lényeges tulajdonságait - áll a testület közleményében.
A versenytörvény tiltja a vállalkozásoknak, hogy valótlan tény állításával, a döntés szempontjából fontos tény vagy körülmény elhallgatásával, valós tény megtévesztésre alkalmas módon való állításával a fogyasztó döntését tisztességtelen módon befolyásolják, és ezzel a versenytársaikkal szemben jogellenes előnyhöz jussanak a piacon.
Az Euro Credit Consulting Kft. a felvehető összeg mértékére, a futamidőre és a havi törlesztő részletre utaló reklámjai azt az üzenetet közvetítették, hogy a fogyasztó azonnal hozzájuthat az általa igényelt összeghez. A reklámok ugyanakkor nem jelezték, hogy a fogyasztó ténylegesen sorsolás útján vagy előtörlesztés-vállalás esetén kaphatja meg a kívánt szolgáltatást, esetleg csak hosszú évek elteltével. A Versenytanács azt is megállapította, hogy az eljárás alá vont reklámjaiban megtévesztő tájékoztatást adott az általa tartott akciókról is.
Az Euro Credit Consulting Kft.-vel szemben lefolytatott államigazgatási eljárást tavaly augusztusban szüntette meg a PSZÁF. A felügyelet akkor arra hivatkozott, hogy a rendelkezésére álló eszközökkel a vizsgálat további érdemi lefolytatására nincs lehetőség. A PSZÁF vezetője ugyanakkor a tényállás teljes körű tisztázása érdekében más hatósági eljárást kezdeményezett.
A társaság honlapja - jelenlegi állapotában legalábbis - ugyanakkor nem tűnik megtévesztőnek. A nyitó oldalon lévő szövegből kiderül, hogy a cég kizárólag fogyasztói csoportok szervezésével és működtetésével foglalkozik. A szövegben szerepel továbbá az a kitétel is, hogy "lehet olyan tag, aki az első hónapban, de lehet olyan, aki a futamidő végén jut a kívánt áruhoz. A tagoknak viszont az áruhoz való hozzájutástól függetlenül a megállapított részleteket minden esetben futamidő végéig fizetniük kell."
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.