A kukában landolhatnak a panaszkönyvek?

Mintegy 200 ezer vásárlók könyvét kell kidobni, mert a jövőben adatvédelmi okok miatt a panaszkodó vásárló nem láthatja, hogy a korábbi bejegyzésekben ki és mire panaszkodott.
Vég Márton, 2018. október 2. kedd, 10:37

A kormány kidolgozta azokat az ágazati törvénymódosítási javaslatokat, melyeket életbe kell léptetni a GDPR (európai általános adatvédelmi rendelet) megfelelő alkalmazása érdekében - írta a Blokkk.com. A salátatörvény tervezete a vásárlók könyvének szabályait tartalmazó kereskedelmi törvény módosítását is előkészíti.

Ezt azzal indokolják a kereskedelmi szakportál szerint, hogy a vásárlók könyvének a már bejegyzést tartalmazó részeinek az adatvédelmi kötelezettségeknek megfelelő kezelése szükséges. Így a vásárló, amikor bejegyzést ír a vásárlók könyvébe, nem láthatja, ki és mit írt be előtte - tehát a vásárló a törvénymódosítást követően nem kaphat a kezébe olyat, amiben látni lehet a korábbi bejegyzéseket.

A jelenlegi kereskedelmi törvény azt mondja ki, hogy az üzletekben jól látható és könnyen hozzáférhető helyen kell elhelyezni a vásárlók könyvét. A kereskedelmi tevékenység ellenőrzésére jogosult hatóságok két évre visszamenőleg vizsgálhatják a vásárlók könyvébe tett bejegyzéseket, valamint az írásbeli vásárlói panaszra adott válasz másodpéldányát. Ugyanis 30 napon belül a bejegyzésekre válaszolni is kell, írásban és érdemben.

Az uniós rendeletről még 2016-ban döntöttek, és 2018 május 25-től kell alkalmazni nálunk is. A GDPR lényege, hogyan kell a vállalkozásoknak a hozzájuk jutó személyes adatokat kezelniük. A lényeg az, oly módon, hogy azt más idegen személy ne lássa - írta a Blokkk.com. A vásárlók könyvének száma a szolgáltatóhelyek száma alapján 200 ezer körül mozoghat. Ezekhez kell majd a közeljövőben hozzányúlni valamilyen módon. Így tehát 200 ezer füzetecskét kell majd átlapozni, esetleg kidobni.

Fotó forrása: Hornyák Dániel/Napi

HOZZÁSZÓLÁSOK