Pereli a BKV-t a metrókocsik gyártója

Az Alstom beperelte a BKV-t egy franciaországi bíróságon, emiatt a budapesti közlekedési társaság nem jut hozzá a francia cég által szerződésben vállalt 37 milliárdos bankgaranciához - értesült az Index.hu.
MTI-Eco, 2010. november 12. péntek, 16:36

A hírportál úgy tudja, az Alstom azért indított pert a BKV ellen, mert így akar pénzhez jutni, amelyet a működésére fordítana.

Az Index szerint emiatt rendült meg a bizalom Kocsis Istvánnal, a BKV vezérigazgatójával szemben, és nem azért, mert a Nemzeti Közlekedési Hatósággal (NKH) kapcsolatos eljárás során hibákat követtek el a BKV-nál.

Mint írták, Kocsis december elején utazhat Nantes-ba, ahol 12-én tartják az első tárgyalási fordulót.

Tarlós István (Fidesz-KDNP) főpolgármester arra a kérdésre, hozzáfért-e már a BKV a bankgaranciához, azt mondta, hogy nem, és súlyos kérdés, miért nem. "Valami bűzlik ebben az ügyben, még nem tudjuk, hogy mi" - jegyezte meg.

Az MTI-nek az Alstom magyarországi képviseletén későbbre ígértek az ügyben tájékoztatást.

Az Alstommal Kocsis István október 20-án bontotta fel a metrókocsik legyártására és leszállítására vonatkozó szerződést, miután a francia gyártó nem tudott végleges típusengedélyt szerezni a 2-es vonalra szánt Metropolis szerelvényekre. Korábban az Alstom azt közölte, hogy el akarják kerülni a bírósági tárgyalást és meg szeretnének egyezni a BKV-val. Tarlós István főpolgármester is hasonlóképpen nyilatkozott, az Indexnek azt mondta: nem zárja ki annak lehetőségét, hogy a szerződésbontás ellenére mégis megegyeznek.

Az Alstommal 2006. május 30-án kötöttek szerződést a 2-es és a 4-es metró szerelvényeinek gyártására és leszállítására. E szerint az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es metróvonalra 150 millió euróért, továbbá 15+7 automata szerelvényt a négyes vonalra, 114 millió euróért.

A Fővárosi Önkormányzat június 3-án úgy döntött: a BKV vezérigazgatójának meg kell szüntetnie az Alstom konzorciummal kötött szerződést, ha a gyártó július végéig nem tudja megszerezni a végleges típusengedélyt a 2-es vonalra szánt szerelvényekre.

A BKV a gyártónak már átutalt ötven százalék előleget, mintegy 30 milliárd forintot, miközben az Alstom csak tízszázalékos kötbérköveteléssel élhetett.

HOZZÁSZÓLÁSOK