Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Számottevően - a 2009-es 2,7 pontos értékről 3,6 pontra - növekedett a tizes skálán a hazai fogyasztók várakozása az előttünk álló 12 hónappal kapcsolatban. Ugyanakkor - miként az a Magyar Cetelem anyacége, a BNP Paribas fogyasztói hitelezésre specializálódott leányvállalata által immár 11. alkalommal elvégzett kutatása megmutatta - a 13 vizsgált országban csak Romániában és Portugáliában néznek borúsabban az elkövetkező hónapok elé - mondta el Lukácsi Zoltán, a bank marketing-igazgatója. A 13 ország átlaga 4,3 pont lett. A magyar fogyasztók közül a fiatalok - 30 év alattiak - jóval optimistábbak, itt a várakozások átlagértéke 3,9 pontos. A kutatás szerint csak az olasz fiatalok pesszimistábbak, mint az idősebb korosztály.

Kelet-Közép-Európa polgárainak átlagosan 80 százalék továbbra is többet akar költeni az elkövetkező egy évben, Nyugat-Európában 30 és 40 százalék közötti ez az érték. A magyar fogyasztók 84 százaléka költene többet, miközben továbbra is csak szerény mértékben - 10-ről 13 százalékra - nőtt a több megtakarítást tervező magyar állampolgárok aránya. Ezzel a felmérésben résztvevő országok során sereghajtóak vagyunk - a 13 ország polgárainak 39 százaléka remél növekvő megtakarítást az elkövetkező 12 hónapban.

Miközben a magyar polgár többet szeretne költeni, a megvásárolni szándékozott termékek esetében a tervek elmaradnak az európai átlagtól. Egy év alatt legszámottevően a háztartási gépek megvásárlásának vágya nőtt a magyar fogyasztóban - 19-ről 35 százalékra - míg a lakásfelújítást tervezők aránya 10 százalékkal, 36 százalékra nőtt.