Praktiker? OBI? Bauhaus? Melyik a legjobb?

A vásárlók költése alapján az OBI van az élen, de a leglátványosabb növekedést a Praktiker érte el.
Csernátony Csaba, 2016. július 8. péntek, 09:43
Fotó: Napi.hu

Az élelmiszer- és sportáruházláncok után most a barkácsláncok versenyének végeredményét mutatjuk be. A korábban német tulajdonban lévő, az idén azonban Veres Tibor magyar milliárdos üzletember többségi tulajdonába kerülő Praktiker látványos eredményeket ért el. A 19 áruházat működtető társaság nettó árbevétele a múlt év során 32,5 milliárd forintra rúgott, ami 29 százalékos növekedést jelent. Ez egyébként fordulatot jelent a Praktiker életében, mivel 2012-től 2014-ig - ha csekély mértékben is - de csökkent az társaság árbevétele. 2015 előtt évről évre veszteséges barkácslánc tavaly már 0,9 milliárd forintos adózás előtti (bruttó) nyereséget tudott tudott felmutatni.

A Praktiker egyik riválisa, a német kézben lévő, 29 magyarországi áruházzal rendelkező OBI Magyarország is jó évet zárt tavaly. A nettó árbevétel 60,3 milliárd forint volt, ez 11 százalékos többletet jelent 2014-hez képest. Az OBI a Praktikerrel ellentétben évek óta növekedő pályán van, 2012-ben még 39,5, 2013-ban 47,8 milliárd forintra rúgott az árbevétel. A tavalyi 60 milliárd forintot meghaladó árbevétel mellé az OBI összeszedett több mint 5,4 milliárd forintos bruttó eredményt.

A szintén német hátterű Bauhaus 2015-ben több mint 15,5 milliárd forintos nettó forgalmat bonyolított, az elző évhez képest 21 százalékos növekedésnek felel meg. Az társaság 2014-ben még veszteséges volt, 2015-ben azonban már 700 milliós pluszba fordulat az eredmény.

Korábban a Baumax is ezen a pályán focizott, de a cég tavaly februárban elbúcsúzott a magyar piactól.

HOZZÁSZÓLÁSOK