Évi hétmilliárd pézsét használ el a magyar

Mintegy tizenhatmilliárd forintért vásároltak a magyarok papír zsebkendőt (pzs) a kiskereskedelemben 2018. szeptember és 2019. augusztus között, ez 8 százalékos értékbeli növekedés az előző évihez képest, egyben több mint nyolcvanmillió csomag terméket jelent - derült ki a Nielsen piackutató adataiból. Az átlagos fogyasztó jellemzően a háromrétegű és gyártói márkás papír zsebkendők mellett teszi le a voksát.
Domokos László, 2019. november 21. csütörtök, 14:00
Fotó: Shutterstock - Képünk illusztráció.

Papír zsebkendőből a magyarországi kiskereskedelemben 16 milliárd forint értékben mintegy hétmilliárd darab fogyott 2018. szeptember és 2019. augusztus között, ennek csaknem hatvan százalékát a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekből szerezték be. Minden ötödik papír zsebkendőre költött forint a drogériákhoz kerül.

Mennyiségét tekintve 4 százalékkal kevesebb fogyott a kategóriából, így ez a vizsgált időszakban körülbelül 80 millió csomagot jelent. A kiszereléseknél viszonylag egységesek a fogyasztók: a 100 darabos klasszikus kiszerelés viszi a teljes mennyiségi forgalom több mint felét. A 11-99 db közötti csomagoké az összforgalom egynegyede.

A csomagolástípusok között vezet a tasakos zsebkendő: az értékbeli forgalom 60 százalékát viszik, ugyanakkor erőteljesen jön fel a dobozos formátum is, az egyik vizsgált időszakról a másikra értékben 15, míg mennyiségben 17 százalékkal több fogyott belőle.

Az értékesített pzs-k háromnegyede háromrétegű, de erősen jönnek fel a négyrétegűek is: két számjegyű mennyiségű növekedést regisztrált a Nielsen piackutató.

A sima, nem illatosított zsepik az értékbeli forgalom közel kétharmadát viszik. Megosztottabbak viszont a gyártói és sajátmárkás termékek kérdésében a fogyasztók: az értékbeli forgalom mintegy 60 százaléka ugyanis márkás, ugyanakkor a kereskedelmi márkák növekedése kategóriaátlag fölötti, 14 százalékos volt a vizsgált időszakban az előző év azonos időszakához képest.

Az őszi csapadékos időjárás kedvez a kategória forgalmának, már ősztől megindul a felfutás, míg a legtöbb papír zsepi november és február között fogy - mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója.

HOZZÁSZÓLÁSOK