Rákapcsolt a reklámipar, egyre több céget alapítanak

Egyre nagyobb a reklámcégek száma az országban - derül ki az Opten céginformációs szolgáltató legfrissebb adataiból.
NAPI, 2010. szeptember 9. csütörtök, 15:05
Fotó:

A hirdetési piac csökkenése ellenére jelentősen meghaladja az újonnan alapított cégek száma a felszámolás alatt levőkét, közölte a társaság.

Az első félév során 92 vállalat ellen indult felszámolási eljárás, ami 12 százalékkal több a tavalyinál.

Ezzel szemben áll a 338 újonnan alakuló reklámcég, szemben az előző év hasonló időszakában alakult 321 vállalattal.

Az Opten szerint a cégalapítási kedvet növeli, hogy a hirdetésszervező az egyik legkeresettebb szakma, ám az ezzel foglalkozókat általában vállalkozóként alkalmazzák.

A kutatásból kiderül, hogy a reklámipar még mindig Budapesten koncentrálódik, a bezárások több mint fele, az új alapítások kétharmada a közép-magyarországi régióhoz köthető.

HOZZÁSZÓLÁSOK