Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
A hatóság legfontosabb, december 1-jétől alkalmazandó intézkedései az előfizetői szerződésekre vonatkozó rendelet alapján tartalmazza a hűségidős díjszabásemelés lehetőségeinek csökkenését, a nem újratöltött feltöltőkártyán megmaradt pénz visszautalását, az általános szerződési feltételekben visszakereshető akciós feltételeket, a ráutaló magatartás pontosabb meghatározását, évi egyszeri ingyenes példány biztosítását a szerződésből, könnyebb felmondást jogszerűtlenül kivett műsorcsatorna miatt, valamint több védelmet a kis- és középvállalkozásoknak. A szolgáltatóknak végérvényesen alkalmazniuk kell a rendelet valamennyi előírását, a jogszabály egy részét már szeptember óta be kell tartaniuk.
Az új szabályozás az előfizetőket a szolgáltatók egyenlő partnerévé teszi, erősíti a felhasználók jogi védelmét, valamint csökkenti a fogyasztók szerződéseknek való kiszolgáltatottságát. A rendelet révén a szolgáltatók számára is egyszerűsödik a jogalkalmazás a mindennapi gyakorlatban.
Szerződéskötés és -módosítás esetén szabályozottabbakká válnak a körülmények. Határozott idejű szerződéskötéskor - ilyenek jellemzően a hűségidővel megkötött előfizetői szerződések - a szolgáltatóknak a szerződés megkötése előtt tájékoztatniuk kell az előfizetőt a szerződés teljes időtartama alatt jelentkező minden költségről.
A szerződés lényeges tartalmi elemeit - például az alapvető díjszabást, a szerződés időtartamát - a szolgáltatók csak akkor módosíthatják egyoldalúan, ha valamilyen jogszabályi változás vagy a hatóság döntése erre kötelezi őket, és ráutaló magatartással nem lehet szerződést módosítani. Az eddig változatos módon értelmezett ráutaló magatartással történő szerződéskötés menetét és feltételrendszerét is újraszabályozták, és a kiszolgáltatott helyzetben lévő előfizetők védelmében rögzítették, hogy konkrétan milyen magatartások, jognyilatkozatok teszik ezt lehetővé.
A szolgáltatók a nem írásban történő szerződéskötéskor is kötelesek egy, a szerződés lényeges tartalmáról szóló írásos dokumentumot átadni az előfizetőknek, akik évente egyszer ingyenesen kérhetik a szolgáltatóktól ennek a dokumentumnak az átadását.
A szolgáltatóknak a meghirdetett akciós feltételeket és azok módosításait szerepeltetniük kell az általános szerződési feltételekben, az előfizetőknek pedig a szerződéskötéstől számított három hónapon belül lehetővé kell tenniük a szolgáltató számára a szolgáltatás bekötését, ellenkező esetben megszűnik a szerződés.
Kártyás előfizetésnél a szolgáltatók a fel nem használt összeget kérésre kötelesek visszafizetni, ha a szerződés azért szűnt meg, mert a felhasználó nem töltötte fel az egyenlegét a szerződés szerinti gyakorisággal.
Határozott idejű szerződések esetén bővül a jogkövetkezmények nélküli felmondási esetek köre: az előfizetők akkor is felmondhatják a szerződést, ha a szolgáltatás minősége hosszabb időn keresztül rendszeresen rossz, ha a szolgáltató a szerződés lényeges tartalmát jogsértően módosítja - például díjat emel -, vagy a szerződésben szereplő műsorcsatornák közül akár csak egyet is jogsértően kivesz a kínálatból.
A jövőben a kisebb üzleti előfizetők kiterjedtebb védelmet, a nagyobbak több szabadságot élveznek - hangsúlyozták. A nagyobb üzleti előfizetők számára - jobb érdekérvényesítő képességük miatt - az eltérés lehetősége jóval szélesebb körűvé válik.
Az NMHH elnökének rendelete így egyértelmű partneri helyzetet hoz létre a szolgáltató és a felhasználó között - fogalmaztak, hozzátéve: a hatóság kisfilmmel is tudatosítja az újonnan életbe lépő, legfontosabb szabályokat.
Bár az évente kétszer esedékes óraállításnak már lassan leáldozik, ez nem jelenti azt, hogy az évszakok egyhamar eltűnnének. Éppen ezért velünk marad a tavaszi és őszi gumicsere....
Aishallah, 2015.11.30 16:35
Az előrefizetésnél jogilag nem arra szerződött az ember, hogy minden előre feltöltött pénzt elkölt hanem arra, hogy a szolgáltatásért cserébe előre és nem utólag vagy real time fizet.
A visszafizetést pedig tilos procedúrához kötnei hanem pontosan ugyan olyan egyszerűen kell történnie mint a feltöltésnél.
Minden befizetőhelyen, automatánál, netbankon keresztül történő feltöltésnél fordulópontnál vagy az ügyfél kérésére bármikor - hiszen jogában áll elállni az üzlettől nem hűséget fogadott - visszakaphassa a befizetett pénzét. Tilos kötbér kikötése.