Több lesz a reklám az adó felfüggesztésével?

A kormány a következő három évben lemond közel 100 milliárd forintnyi reklámadóról. A sarc felfüggesztésével a Blokkk.com szerint még többet reklámozhatnak a cégek, a kormány pedig máshonnét pótolhatja a kieső bevételt.
Domokos Erika, 2019. június 2. vasárnap, 14:39
Fotó: Pixabay

A költségvetés 2019-ben 31,1 milliárd forint reklámadó bevétellel számol. A kormány most úgy döntött a gazdasági akcióterv keretében, hogy 2020-2022 között három esztendőre felfüggeszti a reklámadót - azaz kiesik a költségvetésből 100 milliárd forint.

A kereskedelmi szakportál Blokkk.com cikkében megjegyzi, hogy esetleg nehogy másutt kelljen majd ezt megfizetni, emlékeztetve a környezetvédelmi termékdíj emelésének kísérletére a közelmúltban, ami a "papíralapú" reklámhordozókat, főleg az áruházi újságokat adóztatta volna meg.

A kormány 2017-ben az Európai Bizottság döntése után visszafizette ugyan a már befizetett reklámadót, de meg is emelte a kulcsát 2018-tól 7,5 százalékra. Igaz, csak négy esztendőre ígérte ezt a kulcsot.

Reklámadó bevételek (milliárd Ft)
201520162017201820192020-2022
6,112,6-29,331,1*-
Forrás: Forrás: KSH, *előirányzat

A boltos világ legnagyobb reklámozói közül, a Blokk.com becslései szerint egy esztendőben például a Tesco 14 milliárd, a Spar 8 milliárd, az Auchan és az Aldi 5-5 milliárd, a Penny 3 milliárd forint körüli összeget költhet reklámra, hirdetésekre, marketingre. A Rossmann 2 milliárd forintnál többet, és az Ikea és a Möbelix is elkölt vagy másfél milliárd forintot hirdetésre. A magyar láncok sem maradnak le, a CBA-nál egymilliárd felett járhat a reklámköltés. Az áruházi újságot nem terheli reklámadó, csak környezetvédelmi termékdíj, kilónként 85 forint.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

antitroll, 2019.06.02 16:51

@europeer:
Miről beszélsz?
A legnagyobb hirdető Magyarország kormánya.
Sokat el lehet mondani róla, de azt hogy sóher lenne, nos azt aligha!
Na jó, nem "akárhol" hirdet" és azt tisztes felárral teszi!
Szerinted ez bármit is fog változni a következő pár évben?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2019.06.02 16:00

Nem, mert a sóherek ezután sem fognak reklámozni. Inkább bezárja a bótot.
Aki nem reklámoz, azt nem látják, nincs a piacon. Sok nagy arc bezárta a boltját, mert hitt a szájreklámban.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

antitroll, 2019.06.02 15:40

Most, hogy már minden jelentősebb reklámfelület, marketingcég a NER kezében van, a reklámadó betöltötte szerepét.
Magukat már miért lennének hülyék szívatni?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html