Reklámcéget alapított az új kormányközeli média

Bővül a cégháló: reklámügynöki tevékenységre hozott létre vállalkozást a Mediaworks kiadó új tulajdonosa, a Mészáros Lőrinchez kötődő Opimus Press Zrt. - értesült az Átlátszó.hu.
Napi.hu, 2016. december 13. kedd, 13:41

"A kezelésében lévő médiaportfólió reklámtevékenységnek koordinálása érdekében" hozta létre az Opimus Press a Printimus Kft.-t - olvasható a tőzsdén jegyzett anyacég, az Opimus Group Nyrt. közleményében a Budapesti Értéktőzsde honlapján.

A Céginfo.hu adataiból kiderül, hogy a Printimus Kft.-t december 7-én 3 millió forint törzstőkével alapította az Opimus Press, a főtevékenysége a reklámügynöki tevékenység, továbbá bejegyzett tevékenysége az egyéb információs szolgáltatás, a pr és kommunikáció, az üzletviteli, egyéb vezetési tanácsadás, a médiareklám és az egyéb szakmai, tudományos, műszaki tevékenység. A Printimus ügyvezetője Hudek Csaba lett, aki az Opimus Group elnök-vezérigazgatója és az Opimus Press ügyvezetője is.

Az Opimus Press október 25-én jelentette be, hogy megvette az osztrák pénzember, Heinrich Pecina érdekeltségét, a Mediaworks kiadót. Pár héttel azután, hogy Pecináék bezárták a 60 éve megjelenő Népszabadságot, a legolvasottabb politikai napilapot. A kiadóhoz tartozik 13 megyei/regionális napilap, a Nemzeti Sport, a Világgazdaság, magazinok és két nyomda.

Az Opimus Group Mészáros Lőrinc felcsúti polgármesterhez és milliárdos vállalkozóhoz köthető társaság, amit Mészáros azzal kívánt korábban cáfolni, hogy a Borsnak azt mondta, egyetlen Opimus részvénye sincs.

Az Átlátszó.hu azt írja az Opimus Group nemrég közzétett harmadik negyedéves gyorsjelentésére hivatkozva, hogy a társaság kötelezettségei 80 százalékkal ugrottak meg tavaly év vége óta, a növekedés oroszlánrészét az Opimus Press kötvénykibocsájtása adja.

A részvények ennek - és a gyorsjelentés szerinti veszteség - ellenére továbbra is szárnyalnak. Míg a 25 forint névértékű papírok 180 napos átlagára 33 forint, az utolsó ár 41 forint volt. Az éves maximumot (48 forintot) négy nappal a Mediaworks-megállapodás aláírása előtt érte el a papír - jegyzi meg az oknyomozó újság.

HOZZÁSZÓLÁSOK