Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Tizenöt éve költöttek annyit falfestékekre, lazúrokra és zománcokra a hazai vásárlók, mint 2013-ban, mivel 23 milliárd forintosra csökent a festékpiac forgalma. A fekete- és szürkepiac jelenléte e szektorban elenyésző. Többek közt a gyakori adóhivatali vizsgálatoknak köszönhetően a bankárcsláncok és hipermarketen már legális gyártóktól veszik az árut - mondta Szabó Antal cégtulajdonos a Napi.hu kérdésére.

A vállalat 8,051 milliárd forintos forgalmat ért el tavaly, szemben a 2012-es 7,334 milliárddal, az export a teljes forgalom mintegy 8 százalékát adja. A vállalat termelése emelkedett: tavaly 37 670 tonna festéket állítottak elő a magyar, a szlovák és a román piacra, míg 2012-ben 36 944 tonnát.

A cég 2011-ben hívta életre a Pannon festék hálózatot, amelyhez azóta 92 vállalkozás 130 üzlete csatlakozott. A cél az, hogy a közös fellépés, az egységes kommunikáció elősegítse a magyar mikro-, kis- és közepes vállalkozások, illetve a hazai festékek térnyerését. A shop-in-shop koncepció sikeres, valamennyi partner dinamikus növekedésről számolt be.

A kft. tavaly árbevételének 4 százalékát fordította kutatás-fejlesztésre. A pacsai polisztirol gyárukat tavaly egy 1200 négyzetméteres raktárhelyiséggel és korszerű gyártóberendezésekkel bővítették mintegy 110 millió forintos beruházás keretében. A bócsai telephelyen átadtak egy 2200 négyzetméteres gyártó- és raktárcsarnokot mintegy 200 millió forint értékben, s új laboratóriumot is építettek 42 millió forintból. A cég idén is 10 százalék körüli forgalomnövekedésre számít, amit az első négy hónap eredményei is megerősítenek.