A Napi Gazdaság pénteki számának cikke A döntés halaszthatatlan, mert tőkeemelés nélkül súlyos pénzügyi helyzetbe kerül a cég. A Napi információi szerint a 95 százalékos tulajdonos magyar állam tőkeemelésre tesz javaslatot, de az még nem ismert, hogy ez miként hat a társaság tulajdonosi struktúrájára. Kérdéses, hogy az orosz Vnyesekonombank (VEB) milyen szerepet játszik a Malév finanszírozásában a továbbiakban - átveszi-e a tulajdonrészt vagy sem. A múlt hónapban azért függesztették fel a közgyűlést, mert a légitársaság finanszírozásában részt vevő orosz VEB és a magyar állam között egyeztető tárgyalások folytak a tőkeemelés módjáról és arányairól. Az ügy előzménye, hogy a Malév-tulajdonos Airbridge Zrt. és a VEB 102 millió eurós hitelkeret-megállapodást kötött, miután az Airbridge lehetőséget kapott arra, hogy ne csak tőkeemelésből, hanem hitelből is finanszírozza a légitársaság működését. Ezáltal a légitársaság jelentősen eladósodott, ráadásul döntéseit csak a VEB jóváhagyásával hozhatja meg. Ebből a béklyóból is szeretne megszabadulni a Malév a tőkerendezés során. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy annak idején a Malév vevőjének, az Airbridge Zrt.-nek 90 millió euró hitelt kellett átvállalnia, de csak 32 millió eurós bankgaranciát kötött ki az eladó Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.