Van megoldás, ha packázik utasaival a légitársaságuk

Nem könnyű behajtani a kártérítést a légitársaságokon, ha az ő hibájukból sokat késik valamelyik járatuk, de nem lehetetlen. Ezzel foglalkozó szakértőket is meg lehet bízni ezzel.
Komócsin Sándor, 2019. június 28. péntek, 08:42
Fotó: Reuters

Miután a London-Budapest távolság 1500 kilométernél kevesebb, ezért alapesetben 250 euró (nagyjából 80 ezer forint) kártalanítás illeti meg a Wizz Air azon járatának utasait, akik gépe technikai okok, egy alkatrész cseréje miatt több mint egy napot késett - írja a 24.hu. Ezenfelül további kártérítésre is jogosultak lehetnek, ha például a késés miatt lemaradtak valamilyen rendezvényről, vagy a reptérről való hazajutásukat csak komoly bonyodalmak árán tudták megoldani.

Csakhogy Salamon András ügyvéd, utazásjogi szakértő szerint a Wizz Air a 250 eurós kártalanítást szinte biztosan elutasítja majd. A társaság technikai okok miatt törölte a járatot. Bevett gyakorlat a fapados légitársaságoknál, hogy ilyen esetekben arra hivatkoznak, hogy nekik a biztonság a legfontosabb, így nem terheli őket felelősség a késés miatt. Ez azonban nem igaz, hiszen a gép megfelelő műszaki állapotáért nekik kell kezeskedniük.

Bolyó Anikó, a Flight Refund kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hasonló esetekben a légitársaságoknak kellene kezdeményezniük a kifizetést, de erre nem nagyon van példa. A károsultak maguk is megpróbálhatják érvényesíteni jogaikat, de ez gyakran már ott elakad, hogy fel sem tudják venni a kapcsolatot az illetékesekkel. A Flight Refund Kft. sikerdíjért segít az ilyen esetekben, ha biztosra vehető a sikeres végkifejlet.

HOZZÁSZÓLÁSOK