Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Már az Európai Unió is rendelkezett erről, illetve a Polgári Törvénykönyv is szigorúan szabályozza az olyan helyzeteket, amikor egy járat - amelyre a legtöbb esetben sokan már hetekkel, hónapokkal előbb helyet foglaltak -, késik, vagy azt valamilyen előre nem látható esemény miatt törölni kell.

Az EU rendelete minden problémás esetben közvetlenül alkalmazandó - hívja fel a figyelmet a hirado.hu. Ez azt jelenti, hogy ha a repülőtéren kiderül, hogy a járat késik, vagy valamilyen vis maior eset miatt törlik azt, a társaságnak kötelessége kompenzálni az utast ért kárt - fogalmazott Baranovszky György, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) elnöke a portál megkeresésére.

Az is megtörténhet, hogy a légitársaság képviselője felajánlja az utasnak az átfoglalás lehetőségét. Ilyenkor az utas egyáltalán nem kötelezhető semmilyen díj kifizetésére, de arra sem, hogy elfogadja a helyet a helyettesítő járaton. Ha sokat késik a gép, vagy nagyon sokat kell várni, mire elindul az a járat, amelyre átfoglalt, a légitársaságnak kötelessége szállást, telefont, ételt és italt biztosítani a peches utasoknak.

A kártalanítás összege

Elég sok tényezőtől függ az, hogy mekkora összeget kaphat a károsult. Amennyiben az utas nem él az átfoglalás lehetőségével, a kártérítés összege attól függ, hogy milyen messze utazik. Ha 1500 kilométert, vagy annál kevesebbet utazna, 250 eurót kaphat, ha 1500 kilométernél hosszabb az út, és két uniós ország között utazna, akkor már 400 euróra rúg a díj.

Szintén 400 eurót köteles fizetni a társaság, ha az utas 1500-3500 kilométeres útra készült, akár uniós tagállam az úticél, akár nem. Amennyiben olyan járatot, illetve úticélt választott, amely 3500 kilométernél messzebb van, 600 euró kártérítés jár.

A repülőgép késések esetén hamarosan a járás hivatalokhoz lehet majd fordulni. Erről itt írtunk.