Rossz hírt kaptak az autósok: robbanni fog a kötelező biztosítás ára

Bombaként ketyeg, s év közben robbanhat a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási díj – vélik a CLB biztosítási alkusz cég szakértői a novemberi, kampánynak már alig nevezhető kgfb-váltási időszak kezdetén. Az alkusz már a mostani díjhirdetéskor is átlagosan 10 százalék körüli drágulással számol, ám az MNB a díjszabások felülvizsgálatára szólította fel a cégeket, s ez év közben fog drasztikus változást, nem kizárt, hogy jelentős drágulást eredményezni.
Herman Bernadett, 2020. október 30. péntek, 12:02
Fotó: Napi.hu

Nyoma sem lesz idén év végén a régi nagy kgfb-kampányoknak, a legtöbb forgalomban lévő járműnek ugyanis már nem ekkor, hanem - a 2010-es új kgfb törvény értelmében - a vásárlás napján van a kötelező fordulója. Tehát a mintegy 1,1 millió, tíz évnél régebben vásárolt autók, kismotorok, utánfutók, egyéb rendszámozott járművek érintettek. Ezek tulajdonosai most nagyjából átlagosan 10 százalékos kgfb-díj drágulásra számíthatnak - kalkulálnak a CLB biztosítási alkuszcégnél.

A többi, vagyis a 2010 óta vásárolt járműveknek - naponta akár több tízezer autónak - év közben van a fordulója, nekik különösen fontos lesz figyelni a díjakat. A Magyar Nemzeti Bank ugyanis, egy év közben érkezett ombudsmani jogszabálymódosítási javaslat értelmében a díjszabások felülvizsgálatára szólította fel a biztosítókat. Az intézkedés első ránézésre örvendetes, hiszen így nem büntethetik a biztosítók extra magas díjakkal azokat, akik az előző évben kárt okoztak és nem lesznek extra magas tarifák a nagy teljesítményű, luxus, vagy extrém autókra sem - magyarázza Németh Péter, a CLB értékesítési és kommunikációs igazgatója.

Emelkednek majd a díjak

Ezek az eddigi plusz tételek azonban valószínűleg szükségesek voltak a biztosítók eredményességéhez és a kgfb-rendszer stabilitásának fenntartásához, ezért vélhetően máshonnan fogják majd pótolni. Ez a gyakorlatban azt is jelentheti, hogy ezt a kieső bevételt ráterhelik minden járműtulajdonosra. Annak ellenére, hogy ez most még mindössze logikus következtetésnek tűnik, Németh szerint nagy a valószínűsége, hogy ez lesz a megoldás a biztosítók számára.

Az alkusz szerint ugyanis a biztosítói árszabások és a gépjármű javítói piac drágulása - alkatrészek, munkaerő, stb. - miatt nincs annyi tartalék a biztosítóknál, hogy ezt a kieső részt le tudják nyelni. Így aztán nem kizárt, hogy azt, amit mostanáig a kárt okozókkal és az extrém kategóriájú járművek tulajdonosaival fizettettek meg, most egy mindenkire érvényes egységes díjkorrekcióval fogják fogják pótolni - latolgat a szakértő. Hogy így lesz-e, az majd év közben fog kiderülni, az MNB ugyanis 2021. július 1-től fogja kiemelten ellenőrizni ennek a bevezetését, addig egy átmeneti időszakra haladékot adott a biztosítóknak.

Németh szerint az MNB változtatás miatt most az évközi váltóknak is nagyon kell figyelniük, mert előre nem látható mértékű lesz a szórás, és aki nem reagál időben, az egy újabb évre be fog ragadni egy esetleges kedvezőtlenebb díjba. A CLB-nél januártól minden napot kgfb kampányként kezelnek és segítenek ügyfeleiknek eligazodni a naponta változó új díjak rendszerében - összegezte a CLB zakértője.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

hanseatik, 2020.10.31 13:03

@acdc: A baleseti adó az nem a biztosítóé, azt a jó magyar állam találta ki, csak rátukmált a biztosítókra, hogy beszedjék. Szóval ezt Orbánnál kell megreklamálni. Az is illúzió, hogy valaki ingyen, és iroda ház nélkül, az utcán fogja a te biztosítási ügyeidet intézni, ezt nem gondolhatod komolyan. S előre szólok, nem egy biztosítónál dolgozom. :) A kárt soha nem a biztosító fizeti ki, hanem a kockázatviselő közösség, a befizetésekből. S most nézzünk egy példát, én mint öreg sofőr, kis autóval évente 30 ezret fizetek, s ha véletlenül neki tolatok egy xenon fényszórós, vagy led lámpás autónak akkor már is 500 ezres kárt okoztam, amit kifizetnek helyettem. De nem a biztosító, -a többi autós.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Ballada, 2020.10.31 08:52

Látom agyhalotték kommentelnek, az meg se fordult a fejükbe, hogy sokkal több és sokkal értékesebb autók vannak az utakon ebben az éhező országban, jó kis irónia.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

syriaalaeppo@gmail.com, 2020.10.30 16:19

Azokat büntetik akik kármentesen vezetnek, hogy a baleseteket okozóknak ne emelkedjenek a biztosítási díjai.
Perelünk, Lalikám? Perelünk?...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

acdc, 2020.10.30 12:32

Nincs tartalék a rendszerben gyerekek? Le lehet leadni az éves profitból,irodaházakból,juttatásokból f@szfejek.
A baleseti adó meg nettó pofátlanság. O1G!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

acdc, 2020.10.30 12:27

Rohadt tetves biztosítási maffia,és a tolvaj magyar állam szövetsége az egész rendszer.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html