Rozsdás metró - a BKV javítást és kártérítést kér az oroszokról

Az rozsdásodó metrószerelvények miatt a BKV levelekben szólította fel a gyártó orosz Metrowagonmash Rt.-t a hibaelhárítás azonnali megkezdésére és egyben bejelentette azt is, hogy a szerződés szerinti kárátalány megfizetésére vonatkozó igényét is érvényesíteni fogja - közölte a BKV.
Domokos Erika, 2020. január 9. csütörtök, 21:24
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel - A kép illusztráció.

A felújított M3 metrószerelvények korróziós problémáit a BKV Zrt. szakember gárdája fedezte fel 2019 december első napjaiban, és a társaság vezetése haladéktalanul megtette a szükséges intézkedéseket a javítások elvégeztetésére - írta közleményében a BKV.

December 5-én levélben értesítette a Metrowagonmash vezérigazgatóját, hogy az érintett szerelvényt garanciális javíttatás miatt kivonta a forgalomból és azonnali intézkedések megtételére szólította fel a gyártót. December közepére Magyarországra rendelte a gyártó képviselőit.

December 19-ei levelében a BKV vezetése tájékoztatta a Metrowagonmash vezérigazgatóját, hogy a szerelvény kiesése miatt a társaság a szerződés vonatkozó pontja alapján felmerülő járműállási kárátalány igényét érvényesíteni fogja.

2020 januárban újabb levélben szólította fel a BKV az MWM-et a hibajavítási folyamat gyorsítására, az előállt helyzet megoldására vonatkozó MWM nyilatkozat kiadására.

A BKV Zrt. felelős üzemeltetőként eddig sem, és a jövőben sem megy el szó nélkül egyetlen meghibásodás, hibás teljesítés mellett sem, jogait, érdekeit - ahogyan mindenkivel, úgy - a Metrowagonmash Rt.-vel szemben is határozottan érvényesíteni fogja - írta közleményében a közlekedési vállalat.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

mpapa, 2020.01.10 00:06

Probál kemény lenni a BKV, de a kommentből azt olvasom ki, hogy a ruszkik csak immel-ámmal foglakoznak az egésszel.
"2020 januárban újabb levélben szólította fel a BKV az MWM-et a hibajavítási folyamat gyorsítására"
A pénzt már megkapták a ruszkik így félvállról veszik az egészet.
Pedig az első nyilatkozatok arról szóltak, hogy a BKV az első szerelvények megérkezésekor már jeleztek problémát így a ruszkik más technológiával végezték a további felújítást, most meg azt mondják
"felújított M3 metrószerelvények korróziós problémáit a BKV Zrt. szakember gárdája fedezte fel 2019 december első napjaiban"
Most akkor, hogy is van ez? Már jelezték a ruszkiknak a problémát ami akkor még nem is látszott, hogy más technológiát használjanak. Ezek ellent mondanak egymásnak.
Valójában pedig azért van korroziós probléma, mert a ruszkik nem felújítottak, hanem már korábban elkészült majd évekik vakvágányon álló kocsikat adtak el nekünk (mert azt nem vette át a megrendelő minőségi probléma miatt). A szabad ég alatti tárolás pedig egy olyan szerelvénynél ami normál esetben alagútban közlekedik, könnyen előjön.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html