RTL: a kormány adónak álcázva akarja tönkretenni a vállalatot

Az RTL Magyarország szerint a reklámadó bevezetése durva kísérlet arra, hogy a kormány ellehetetlenítse az ország legnagyobb médiumát, amely "az elmúlt 17 évben bizonyította a pártoktól, és így a kormánytól való függetlenségét". Több milliárdos adót szednének be a csatornától.
MTI, 2014. június 2. hétfő, 19:48
Fotó: Napi.hu

A fideszes L. Simon László beterjesztette az Országgyűlés elé törvényjavaslatát a reklámadó bevezetéséről, amelyet - elfogadása esetén - az árbevétel után, sávosan kell megfizetniük a médiacégeknek. Az RTL Magyarország erre reagálva közleményében azt írja, hogy megdöbbenéssel fogadták a törvényjavaslatot, az abban foglaltak szerint ugyanis az adó túlnyomó része - körülbelül 50 százaléka - az RTL Magyarországot terhelné. Az adó költségvetési hatása minimális - fűzték hozzá -, annak összege a közszolgálati média 78 milliárd forintos költségvetésének 11-12 százaléka, és nem sokkal több annál, mint amennyit a Magyar Nemzeti Bank idén reklámra költ - fogalmaztak közleményben.

Az RTL tizenhét éve működik Magyarországon, ugyanúgy adót fizet, mint bármelyik másik gazdasági társaság az országban, tavaly is "jelentősen" hozzájárult a központi költségvetéshez. Ez az összeg nagyságrendileg ugyanannyi, mint a most tervezett médiaadó teljes összege, így - a társaság szerint - világos, hogy az adó kivetésének fő célja nem a költségvetési egyenleg javítása.

Közölték azt is: az RTL közvetve vagy közvetetten minimum 600 család megélhetését biztosítja, több mint 15 éve a legnézettebb televízió csatornát üzemelteti.

Kitértek arra is, hogy társaságuk profitábilisan működött az elmúlt években, ám a tervezett adó - amelynek módja és mértéke szerintük semmilyen demokratikusan működő országban nem ismert - a vállalatot több milliárdos veszteségbe taszítaná és ezzel veszélybe sodorná a magyar médiapiac legnagyobb független szereplőjének gazdaságos működését, annak egyes munkahelyeit és bizonyos műsorait.

"Hangsúlyozzuk, hogy az RTL Magyarország a továbbiakban is elkötelezett a piaci alapon történő működés és a független hírszolgáltatás biztosítása mellett, valamint amellett, hogy továbbra is a legnézettebb szórakoztató műsorokat készítse és mutassa be Magyarországon" - zárta közleményét az RTL.

A reklámbevétel 40 százalékát kellene az RTL-nek befizetni
A hétfőn beterjesztett javaslat különböző adósávokban határozza meg a reklámbevételek adóját, amelyeket fél milliárd forintos árbevételig 0 százalékos adó terhel, a 20 milliárd forintot meghaladókat azonban már 40 százalékos. A törvény kihirdetése utáni 31. napon lépne hatályba, adót már augusztusban kellene fizetni.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

warrenwolf, 2014.06.05 13:28

Talán ha fizetne társasági adót és nem nullázna le 23 milliárdot akkor még érvelhetne is az RTL. de így nehéz lesz..
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ftlonger, 2014.06.03 10:45

az összes maygar nyelvű csatorna csak szemetet ont...leszámítva az ozonenetwork és társait.....nagy ritkán visszamenve , nem értem, hogy ez a sok szemétre ott van vevő---persze tudom,ettől kétbetűsek!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Blama, 2014.06.03 10:28

@csaba760384: Minden beépített betonköbméterre is lehet adót kivetni.
Vagy az acélszerkezetek tonnájára.
A közbeszerzésben elnyert százmillió után 5 millió Ft adó? Ez nagyon jól hangzik, nem?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Blama, 2014.06.03 09:50

@Boka: Ez működőképesnek látszó szerkezet.
A bevételt bünteti Narancsisztán, ha nem lesz bevétel, nem lesz adó sem.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Boka, 2014.06.03 09:46

@Tibi27: Szerintem is az a jó megoldás, hogy a reklám időt úgy adja el az RTL, hogy megállapodik a multival abban, hogy a reklám költség 95 százalékát egy szlovák cégbe fizeti, a maradék 5 százalékot pedig a magyar cégbe. Így jó jár a megrendelő, a vállalkozás, sőt a magyar állam is megkapja, amit érdemel.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html