Sikertörténetről beszél a tömegközlekedésben a BKK

Az első két hónap tapasztalatai alapján a BKK szerint kijelenthető, hogy sikertörténet az újraszervezett dunai hajóközlekedés.
NAPI, 2012. szeptember 3. hétfő, 19:55
Fotó: Napi.hu

A hajójáratok elindítása óta töretlen az érdeklődés a Duna budapesti szakaszán közlekedő D11-es, D12-es és D13-as járatok iránt, a hajók - különösen a délutáni órákban és hétvégéken - gyakran maximális kihasználtsággal közlekednek, az utasszám-adatok messze meghaladják a tervezéskor várt értékeket: az első két hónapban több jegy fogyott, mint amennyivel az egész félévre számoltunk - áll a Budapesti Közlekedési Központ közleményében.

A hajójáratok 2012. II. félévére eredetileg tervezett mintegy 63 000 helyszínen váltott vonaljegyéből júliusban 38 277, míg augusztusban 36 247 darab fogyott, azaz már az első két hónap alatt a féléves terv 118,3 százaléka teljesült - így éves szinten akár a tervezett bevételek dupláját is generálhatja a megújult szolgáltatás.

A három hajójáratot a korábbi - jóval kisebb kihasználtságú, a hagyományos jegyekkel és bérletekkel nem igénybe vehető - vonaljáratok helyett indította be a Budapesti Közlekedési Központ, a meglévő hajóparkot használva, de teljesen új útvonallal, megállókkal és menetrenddel. Az európai uniós források bevonásával megújított kikötők arculata is jelzi, hogy a projekt elsődleges célja a hajózás közösségi közlekedési elemként történő elfogadtatása volt. Ezt a célt szolgálja a hajójáratok integrálása a budapesti viszonylatjelzési rendszerbe, de ez köszön vissza a viteldíjak körében is: a hajók a BKK napi- és hetijegyeivel, illetve Budapest-bérlettel vehetők igénybe.

A járatokon hétköznap összesen 7 hajó teljesít szolgálatot két viszonylaton, a D11-es (Újpest, Árpád út - Kopaszi-gát) és a D12-es (Rómaifürdő - Kopaszi-gát) járaton. Hétvégenként a Rómaifürdő és a Kopaszi-gát között közlekedő D13 járaton 5 hajó van forgalomban. A kezdeti tapasztalatok alapján július közepe óta módosított menetrend szerint, napközben sűrűbben és hosszabb üzemidővel közlekednek a járatok, délen pedig mindhárom viszonylat a Kopaszi gáttól indul. Az új menetrendben az első napokban jellemző késések már megszűntek, a hajók ma már a meghirdetett menetrendnek megfelelően szállítják az utasokat. A megnövelt kapacitásra lényegében folyamatos az igény, nem következett be a - sokak által megjósolt - visszaesés az első heteket követően.

Az adatok tükrében a Fővárosi Önkormányzat és a BKK átfogóan megvizsgálja a szolgáltatás továbbfejlesztésének hosszú távú lehetőségeit - közölték.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

rigolya, 2012.09.03 21:31

Némi pénzügyi adatokat is láthatnánk? Mondjuk hogy mennyien utaznak mással rajta, mint havi bérlet? Mennyibe is került egy hónapra az egész? S mennyivel nőtt a nyereség (csökkent a veszteség) az adott hónapokban a BKK-nál vagy BKV-nál?!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html