Sok pénzt költenek arra, hogy gyorsabb legyen a vasút Budapest és Bécs között

A Budapest és Bécs közötti vasúti kapcsolatot a biztosítóberendezések, a központi forgalomirányítási és egyéb rendszerek összesen 25,6 milliárd forint értékű fejlesztése fogja gyorsítani, miután megszületett a kormánydöntés az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) uniós pénzügyi alap legutóbbi kiírásában nyertes vasútfejlesztési projekt finanszírozásáról - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium az MTI-vel.
Domokos Erika, 2020. november 2. hétfő, 13:40
Fotó: Getty Images

A korábbi CEF-pályázati körökben lekötetlenül maradt források sorsáról nyáron döntöttek a tagállamok képviselői. A jelenlegi uniós költségvetési időszak egyik utolsó kiírásából öt magyar érdekeltségű beruházás nyert támogatást, ezek legjelentősebbike a nemzetközi vasúti átjárhatóság fejlesztése a Kelenföld-Hegyeshalom vonalon.

A szűk keresztmetszet felszámolása és a szolgáltatási szint javítása érdekében Almásfüzitő felső, Hegyeshalom, Komárom és Tata állomásokon megújítják a biztosítóberendezéseket, a teljes vonalon továbbfejlesztik, korszerűbbre cserélik a vonatbefolyásoló és központi forgalomirányító rendszereket.

Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: "Az átjárhatóságot szolgáló beavatkozások nyomán a menetidő negyedórával csökkenthető, a menetrendi kínálat bővíthető lesz az osztrák főváros és Nyugat-Európa felé. A mostani döntéssel a költségekből a közel 16 milliárdos uniós támogatás mellett már a mintegy 10 milliárd forint hazai önrész is rendelkezésre áll. Így minden feltétel adott a környezetkímélő vasúti közlekedés versenyképességét, a gazdaság megerősítését segítő fejlesztés megvalósításához, a kivitelezés jövő tavasszal megkezdődhet".

Magyarország ebben az uniós ciklusban 57 közlekedésfejlesztési projektjéhez nyert el összesen 362 milliárd forint CEF-támogatást. A

670 milliárd forint beruházási értékben megvalósuló fejlesztések közé tartozik az M15 és M70 gyorsforgalmi utak tavaly lezárult teljes négysávúsítása, vagy a nyáron elkészült Monostori híd Komáromnál, a Duna fölött. CEF-hozzájárulással zajlik a Kelenföld-Százhalombatta-Pusztaszabolcs és a Rákos-Hatvan vasúti vonalszakaszok korszerűsítése is, amelynek előrehaladása tette lehetővé, hogy bő egy hete óránként indulnak közvetlen járatok a főváros és Eger között - sorolta közleményében az ITM.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

mpapa, 2020.11.02 20:42

A Mészáros család már megint jó kedvel fog nyugovóra térni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html