Az öt legnagyobb magyarországi sörgyártó 6,177 millió hektoliter sört adott el 2020-ban, ami 7,5 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál - mondta a Világgazdaságnak Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.

Az összesítés szerint a belföldi értékesítés kilenc százalékkal, 5,657 millió hektoliterre esett, az export 12 százalékkal, 521 ezer hektoliterre nőtt, ami a hazai termelés 9,7 százalék.

A múlt évben az import 799 ezer hektoliter volt, 4,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az éttermeket, kocsmákat, kisvendéglőket és szállodákat magában foglaló HoReCa-szektort érő negatív gazdasági hatásokat tükrözi, hogy a hordós sör forgalma az előző évi mennyiségnek felére esett. A csapolt sör értékesítése mellett az újratölthető üveges sör forgalma szenvedte el a legnagyobb, 26 százalékos visszaesést.

A szuperprémium és az ízesített alkoholmentes sörök forgalma szinte megegyezett az előző évivel, az előbbiből 308 ezer, az utóbbiból 244 ezer hektolitert adtak el. A 2020. január-decemberi időszakban mért összforgalom 89 százalékát a hagyományos, nem ízesített sörök tették ki, az alkoholmentes termékek hét százalékot hasítottak ki a piacból. A gyártói márkás sörök adják a forintban mért eladás 87 százalékát, ami hét százalékpontos éves növekedés. A saját márkás termékek forgalma 16 százalékponttal kúszott fel a 2019-es szintről.