A Spar húsüzemet vett, tovább nő a saját márkás termékválaszték

Megvásárolta a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. a Zimbo Perbál Húsipari Termelő Kft. üzemét, amelyet tovább modernizál - közölte a Spar az MTI-vel. A tranzakció részletei nem nyilvánosak.
Domokos Erika, 2020. november 2. hétfő, 13:50
Fotó: spar.hu - A kép illusztráció.

A nyilvános cégadatok szerint a Zimbo Perbál árbevétele megközelítette a 7,6 milliárd forintot tavaly, 2018-ban 6,7 milliárd forintot tett ki. Adózás utáni vesztesége tavaly 671 millió forint, a megelőző évben 179 millió forint volt.

A német RZ-Zimmermann húsipari cég 1998-ban alapította magyar gyártóüzemét Perbálon, a német cégben 2008-ban a Bell AG, Svájc húsiparának legnagyobb vállalata szerzett többségi tulajdont.

A Spar közleménye szerint az üzemegység a Regnum Húsüzem Perbál nevet viseli a jövőben, termékeit a Spar üzleteiben értékesítik. Az üzem gyártási folyamatait összehangolják a bicskei húsüzem tevékenységével. A közeljövőben egyebek között korszerűsítik a hűtéstechnológiát, bevezetik Perbálon is az ISO 22 000 rendszert, várhatóan két év alatt.

A perbáli üzemmel kipróbált, nagy kapacitásra képes egységgel bővült a Spar-csoport, és ez tovább erősíti pozíciójukat a hazai húspiacon - idézte a közlemény Heiszler Gabriellát, a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatóját.

Az üzem 200 munkavállalója tovább dolgozhat az élelmiszer-termelés üzletágban, amelynek létszáma 600-ra nő - közölte Horváth Ferenc, a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. élelmiszeripari cégvezetője. Így bővülhet a saját márkás termékválasztékuk, nő a magyar termékek aránya kínálatukban.

A Spar bicskei húsüzeme 2004-ben létesült, 2018-ig 8 milliárd forintot fektettek a fejlesztésébe, 2018-ban 2274 szarvasmarhát és 477 ezer darab félsertést dolgozott fel. Az üzem indulásakor 70 embernek, 2018-ban már 366-nak adott munkát. Az elmúlt évben 40 ezer tonna hústerméket állítottak elő.

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. jelenleg 13 ezer embert foglalkoztat, több mint 580 áruházzal rendelkezik, ebből a franchise üzletek száma 200. A vállalat árbevétele 2019-ben 679,6 milliárd forintot tett ki, ez 10 százalékos növekedés az előző évhez képest - írta az MTI.

HOZZÁSZÓLÁSOK