A NAK a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. vezetőivel egyeztetett a hazai élelmiszerek arányának növeléséről - derül ki a Spar és a NAK közleményéből. Az egyeztetés eszerint alapvetően a friss zöldség-gyümölcs, tejtermék, baromfi, hús termékkörökre fókuszált.

Éder Tamás, a NAK élelmiszeriparért felelős országos alelnöke szerint a cél, hogy mindazon friss és feldolgozott élelmiszerekből, amelyekből a magyar élelmiszergazdaság szereplői megfelelő mennyiséget és minőséget állítanak elő, az üzletek polcain elsősorban azok legyenek megtalálhatóak. Éder úgy vélte, a koronavírus hatványozottan rámutatott, mennyire fontos a hazai áruk előnyben részesítése, ezért arra törekednek, hogy hatékonyabbá váljanak a hazai előállítók piaci értékesítési lehetőségei.

A magyar termelők képesek magas színvonalon, folyamatosan jó minőségben zöldséget és gyümölcsöt termelni, igényes, friss áruval ellátni a piacot, megfelelve a magas követelményeknek - mondta Mártonffy Béla, a NAK Országos Kertészeti és Beszállítóipari Osztályának elnöke, aki szerint a kertészeti ágazat jelenleg a potenciálja 30 százalékát termeli csak meg, ezért ennek jelentős emelése lenne a cél.

Heiszler Gabriella, a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója szerint a cég közel harmincéves hazai működése során sokat tett a hazai beszállítók sikeréért. Jelen pillanatban 90 százalék feletti arányban szerezik be itthon a polcaikra kerülő élelmiszereket.

A közlemény megjegyzi, hogy a kamara folyamatosan egyeztet a kiskereskedelmi áruházláncokkal, ennek volt újabb most egy újabb "mérföldköve" a Magyarországon több mint 500 üzlettel rendelkező, közel 13 ezer dolgozót foglalkoztató Spar vezetőivel való személyes konzultáció. A NAK szerint az áruházlánc a jövőben nyitott arra, hogy különféle termékcsoportokkal kapcsolatban a kamarával együttműködve termelői-előállítói fórumokat tartson.

A kamara úgy véli, hogy a rövid ellátási láncban való együttműködés a már meglévő és a potenciális beszállítók, a megrendelő és a fogyasztók számára is jelentős árbeli és minőségi, szervezési előnyökkel járhat. Emellett a termeltetési megállapodások is tervezhetőbbé, hatékonyabbá tehetik a munkát, illetve fontos az ellenőrzött, auditálható forrásból származó, jó minőségű áru, valamint az, hogy a lehető legfrissebben jussanak el a termékek a vásárlókhoz.