Súlyos baki a hazai e-matricás rendszerben

Nagyon megjárhatja az az autós, aki csak egy e-matrica-viszonteladónál érdeklődik az érvényes jogosultságokról, nem pedig közvetlenül a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt-nél (NÚSZ).
Szász Péter, 2018. június 1. péntek, 09:44
Fotó: Shutterstock

A matricák külsős viszonteladói nem értesülnek arról, ha egy autóeladás után lekerül a matrica a kocsiról. Ők továbbra is úgy látják, megvan a jogosultság, és ezt közlik az új tulajdonossal is - írja a hvg.hu a Technokrata.hu cikke nyomán.

Egy friss autótulajdonossal esett meg, hogy a Telekom mobilvásárlás alkalmazásából szeretett volna matricát venni, de a rendszer visszadobta, mondván, hogy a rendszámára már van matrica. Ezt jelezte az autopalyamatrica.hu is. (Olvassa el kapcsolódó cikkünket arról, hogy pár élesben működnek a tengelysúlymérő-állomások, holott sokak szerint pontatlanul mérnek.)

Az autós használta is a kocsit, de megérkeztek a büntetések. Kiderült ugyanis, hogy a régi tulajdonos átíratta a matricát az új kocsijára. A rendszerek közötti kommunikáció - állítólag jogi okokból - egyirányú. Magyarul, ez a két viszonteladó ilyen esetben is úgy látja, továbbra is van érvényes útdíjhasználati jogosultság a járműre.

A NÚSZ pedig nem vállal felelősséget a viszonteladók adatszolgáltatásáért. Ezt a büntetést is behajtották.

Az egyszeri autós valóban nem tehet arról, hogy a viszonteladói rendszernek ilyen hibái vannak, az azonban érthetetlen, hogy miért nem beszélte meg az eladóval, hogy mi lesz a matricák sorsa.

A kép forrása: Shutterstock.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

fazakasl, 2018.06.01 17:45

Ha egyszer van a rendszuámon éves (és érvényes) matrica, akkor nem kell venni újat!
És a matrica többnyire NEM olyan, mint a kötelező gépjármű felelősség biztosítás, hogy csak úgy simán átiratjuk ...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html