Metrófelújítás: a Deák téren bányászmunkával készül el a liftakna (képgalériával)

A budapesti M3-as metró középső szakaszán az állomásokat felújító SWIETELSKY már hat helyszínen dolgozik a felszín alatt is, a Deák téren városban ritkán használt technológiákat is bevetve.
Napi.hu, 2020. augusztus 26. szerda, 08:00
Fotó: magyarepitok.hu / Nagy Mihály

A három részre osztott metrófelújítás középső szakaszán újabb megállókat adott át a BKV Zrt. a SWIETELSKY Kft.-nek július elején: már a Semmelweis Klinikák és a Corvin-negyed állomásokon is felgyorsult a rekonstrukció.

Emellett március óta munkaterület a Ferenciek tere és az Arany János utca, a Nyugati pályaudvaron az egyik felvonókaput zárták le a forgalom elől, a Deák Ferenc teret pedig továbbra is fennakadás nélkül használhatják a pestiek - annak ellenére, hogy itt konkrétan bányászati munkák zajlanak.

Több évtizeddel ezelőtt félbemaradt építkezést hasznosítanak

Ezekhez a több mint 20 évvel ezelőtt elkezdett, de végül rövid idő után leállított Erzsébet téri Nemzeti Színház-építkezésből visszamaradt elemeket hasznosítva földmunkákat végeznek bányászati módszerrel a felvonó aknánál. Ebben fog az a lift járni, mellyel a központi metróállomást akadály mentesítik.

Miközben a földfejtésen dolgoznak, folyamatosan figyelnek arra, hogy a talajvíztől megvédjék a munkaterületet, illetve geodéziai mérések is folyamatosak. A régi építkezésből visszamaradt résfalhibákat pedig kijavítják.

Rövid idő alatt is látványos a haladás a Semmelweis Klinikáknál

A Semmelweis Klinikáknál csak kicsit több mint egy hónapja váltottak a felszíni munkákról az állomás- és peronszintre, de már látványosak az eredmények. Miután a SWIETELSKY szakemberei a biztonságról gondoskodtak peronkerítés felállításával és a szellőztetési rendszer kialakításával, elkezdődtek a bontási és - kisebb mértékben - az építészeti munkák.

Többek között a gumiburkolattól, az álmennyezettől és számos burkolati elemtől szabadulnak meg, hogy modernebb és szebb változatokra cseréljék őket. A három mozgólépcsőből kettő bontása már megkezdődött. Ezek elemeit részben a mozgólépcső saját aknáján keresztül, részben pedig éjszaka a föld alatt, a metró sínjein szállítják el.

Érdekesség még, hogy erről az állomásról is több berendezési tárgyra igényt tart a Közlekedési Múzeum, így például a narancssárga székeket is megőrzik az utókornak.

A cikk a SWIETELSKY Magyarország Kft. támogatásával jelent meg.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

europeer, 2020.08.26 10:57

Glück auf! és Hajrá Bányász!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html