Elindult a csokokoládéháború: magyar sikercég a svájci óriás ellen

A marcipánspecialista Szamos új piacra tört be: táblás csokijaival a svájci Lindttel kel versenyre. A magyar csokigyártó rajtja jól sikerült, 100 ezer táblát adott el egy hónap alatt.
Csernátony Csaba, 2019. december 7. szombat, 08:12
Fotó: MTI Fotó

A magyar édességpiac egyik nagyágyúja, a Szamos Marcipán Kft. megjelent - a jellemzően 100 grammos - táblás csokoládék piacán, ahol meglehetősen komoly a verseny.

A legalsó, 200-400 forintos árkategóriában olyan gyártók vannak, mint a Milka vagy a Nestlé, a 600-800 forintos ligában többek között a szintén magyar Stühmer termékei szerepelnek, az 1000 forintos szegmensben pedig a világ számos országában régóta jelenlévő svájci multi, a Lindt az egyik főszereplő - az utóbbi részpiacon jelent meg most a Szamos.

Százmilliós lépés

Megkérdeztük Kelényi Ádámot, az édességkészítésbe az 1930-as években belevágó Szamos Marcipán pénzügyekért felelős igazgatóját, hogy miért csak most léptek be a táblás csokoládék piacára. "Az elmúlt évtizedekben a marcipános termékek, bonbonok voltak fókuszban, az utóbbi időben pedig a cukrászdahálózat fejlesztése. A táblás csokik piacára való belépést régóta terveztük, ez egy nagy dobás a cég életében" - válaszolta az igazgató lapunknak.

Alapos tervezés előzte meg a Szamos lépését. Ahhoz, hogy októberben megjelenhessen táblás csokoládékkal a magyar piacon, a cégnek egy 100 millió forintos beruházást kellett saját forrásból megvalósítania. Kelényi Ádám elmondta: "Vettünk egy tábláscsokoládé-gyártó gépet és csomagológépet az pilisvörösvári üzembe. Emellett meg fel kellett kutatni és beszerezni az alapanyagot, amely Belgiumból érkezik. Továbbá piackutatást is végzett a cég. Utóbbiból az derült ki, hogy van kereslet a prémium kategóriás, 1000 forint körüli áron kapható táblás csokoládék iránt."

Isler ízű táblás csokit is piacra dobtak

"A kutatás eredményei szerint a Szamos törzsvásárlói szívesen viszontlátják táblás formában a különböző süteményeknél - például az Eszterházy tortánál vagy a Dobos tortánál - megismert ízeket. Arra is választ adott a kutatás, hogy azok a vevők, akik eddig nem ismerték a Szamos marcipános édességeit és süteményeit, azok is nyitottak lennének a táblás csokoládéinkra" - tette hozzá Kelényi Ádám.

A táblás csokoládék között megjelent az Isler ízű is, mégpedig azért, mert ez a Szamos süteményágazatának kulcsterméke, amelyből félmillió darabot adnak el évente. A piac jól fogadta az új termékét, erről Kelényi Ádám annyit mondott: "az alapvetően konzervatív becslésünket bőven felülteljesítettük. Október óta a tervezettnek a dupláját adtuk el táblás csokikból, ez 100 ezer darabos mennyiségnek felel meg".

Listán a Lindt mellett

A társaság az októberi piacra lépés után a következő időszakban az "országos listázottságot" szeretné elérni, ez azt jelenti, hogy minél több helyen szeretnék elérhetővé tenni a termékeket, például a Tesco, az Auchan és a Spar polcain, valamint a benzinkutakon. "Valahol a Lindt termékeinek közelében, hiszen azok jelentik a legfőbb konkurenciát" - mondta Kelényi Ádám.

A Napi.hu érdeklődésére azt is elmondta, hogy a cég az idén felülteljesíti a terveket. A cukrászda- és kiskereskedelmi hálózat árbevétele a bruttó 3 milliárd forintot meghaladja, ami 10 százalékos többletet jelent 2018-hoz képest. A pilisvörösvári üzemet működtető cég pedig 4 milliárd forintos árbevételre számít, ami 3 százalékos, a terveknek megfelelő emelkedést jelent. Kelényi Ádám a jövő évi célkitűzésekről még nem adott információt, mondván, a 2020-as üzleti év még tervezés alatt van.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

znojmo, 2019.12.08 10:03

Legyen szerencséjük de a svájci csoki olcsóbb! A képek alapján a külső megjelenés emlékeztet a Lindt csokira! Nem éppen eredeti!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Cucika, 2019.12.08 06:32

Láttam már szamos csokit, de az olyan drága, hogy kóstolni még nem kóstoltam. Isler irűt biztos nem vennék akármilyen olcsó.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

znojmo, 2019.12.07 23:26

Háború? Ugyan már, legfeljebb verseny. Szamos csokit még nem láttam, nem ettem, de most rákeresek!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

hedviga, 2019.12.07 22:32

Nem tudom beazonosítani, hogy milyen csokikról van szó.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

mpapa, 2019.12.07 22:08

Én a szamos termékeket mindig túlárazott termékeknek tartottam.
Nem értem miért kellett belgiumban felkutatni az alapanyagokat. A csokiba kell kakaó, kakaóvaj, cukor, te,j vanilia meg esetleg még pár apróság. Ehhez nem kell senkit vagy semmit sem belgiumba felkutatni.
Gondolom itt arról van szó, hogy valamelyik belga csokigyártó cégtől megveszik a kész csokit, amit itthon újra felmelegítenek (vagy már eleve hőszígetelt tartályban jön) majd csokitábla formába öntik, becsomagolják és eladják szamos név alatt.
Hát ez szerintem messze van a csokigyártástól. Ez kérem csomagolás.

Ettől a Lindt nem fog megijedni de még csak a vállát sem fogja megrántani. Röhögnek egyet, hogy ezeket a magyarok versenyezni akarnak velünk de még csokit gyártani sem tudnak csak csomagolni .
Olyan ez mint a bérgyártás autóiparban, kiszervezük a munkát egy olyan országba ahol nincs szaktudás csak olcsó munkaerő, a különbözeten meg megprobálunk sokat szakítani.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html