Százmilliós kárt okozott a vihar - itt vannak a friss számok

Csütörtökön az előrejelzéseknek megfelelően orkánerejű széllel, özönvízszerű esővel megérkezett Yvette, a ciklon. A víz pincéket öntött el, a szél tetőket sodort el, fákat döntött ki, vezetékeket szaggatott le.
Napi.hu, 2014. május 16. péntek, 15:38
Fotó: Napi.hu

A tegnapi viharos, erősen szeles, esős időjárás az egész országot érintette. Több biztosító pénteken összesítette a kárhelyzetet.

Aegon: Nem okozott nagy pusztítást Yvette

Az Aegon Magyarország Zrt.-hez péntek reggelig 800 meteorológiai kárbejelentés érkezett, a károk becsült összege megközelíti a 68 millió forintot. A rendkívüli időjárás nem okozott azonban kiemelkedően sok kárt. A piacvezető lakásbiztosítóhoz péntek reggelig 800 meteorológiai kárbejelentés érkezett, a károk becsült összege megközelíti a 68 millió forintot. A legtöbb bejelentés Borsod, Somogy és Baranya megyéből érkezett, és döntő részük (512 darab) vihar okozta kár.

A mostani vihar is bebizonyította, ha figyeljük az előrejelzéseket, és idejében elkezdődik a védekezés, akkor az ingatlanokat érő károk egy része elkerülhető - mondta Szombat Tamás, az Aegon Magyarország vezérigazgató-helyettese.

Allianz: négy éve rosszabb volt a május

Az elmúlt napokban tapasztalt Ivett névre keresztelt szélvihar és az azt kísérő esők által okozott károk száma az Allianz Hungária Zrt.-hez érkezett bejelentések alapján több mint 1300 darab, az ügyfelek által becsült kár értéke megközelíti a 80 millió forintot. Még 2010 májusában a Zsófia nevű szélvihar okozott nagy pusztítást, abban a hónapban csaknem 30 ezer vihar jellegű kárt jelentettek az Allianznál.

Míg az elmúlt három év májusi hónapjaiban átlagosan 5 ezer, viharral kapcsolatos kárbejelentés érkezett, a Zsófia viharról is emlékezetessé vált 2010 májusában volt olyan nap, amikor ez a szám meghaladta a 8 ezret. A május 13-i adatok alapján 2014. májusában eddig mintegy 2600 viharral kapcsolatos kárt regisztráltunk - mondta Horváth Andrea, az Allianz Hungária Zrt. vezérigazgató-helyettese.

A viharkárokkal kapcsolatos bejelentések magasabb arányban érkeznek az internetes kárbejelentő felületen keresztül, míg az egyéb lakásbiztosítási károkat 29 százalékban, a viharral kapcsolatos károkat több mint 45 százalékban jelentik be ezen a csatornán. Bejelentést követően a kárszakértő 1 munkanapon belül felveszi a kapcsolatot az ügyfelekkel, és várhatóan 2-3 napon belül felméri a károkat.

Generali: ez már a harmadik vihar volt májusban

Idén májusban már a harmadik komoly viharral kellett szembenézni. A Generali Biztosítóhoz a hónapban eddig összesen több mint 2200, az időjárással összefüggő kárbejelentés érkezett, ezek becsült értéke meghaladja a 150 millió forintot, a legsúlyosabb károkat villámcsapások okozták országszerte.

A Generali már a május első hétvégéjén tapasztalt viharos időjárással összefüggésben 836 kárbejelentést regisztrált, melyek nagyságrendileg 74 millió forint kárt jelentettek. Ezek közül hozzávetőleg 200 esetben érkezett villámkárról bejelentés, 22 millió forint értékben. A május 10-ei hétvége során további 320 bejelentés érkezett, melyek becsült értéke meghaladta a 32 millió forintot. Ekkor hozzávetőleg 140 villámkárt jelentettek, 16 millió forint értékben. A bejelentések többsége mindkét hétvégén viharkár miatt érkezett, de villámkárok is rengeteg problémát okoztak a lakosoknak. A házakba csapó villámok a korábbiakban is jelentős károkat okoztak, csak tavaly 7100 villámkárt regisztrált a biztosító, melyekre 540 millió forint kártérítést fizetett ügyfeleinek.

Groupama: több mint 1100 kárbejelentés

A Groupama Garancia Biztosítóhoz egy nap alatt összesen 1117 kárbejelentés érkezett. A május első felére jellemző szeszélyes időjárási viszontagságok az ország szinte valamennyi régióját érintették.

A lakásbiztosítási kárbejelentések száma május 5-15. között, az erősen viharos, rendkívül szeles időjárás következtében a Groupamánál elérte a 8183 bejelentést, melynek becsült kárösszege 285 645 000  forint. A legtöbb bejelentés Budapestről (1088 darab) és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéből (1000 darab) érkezett. Tavaly a hasonlóan a szeles és viharos május első felében összesen 3107 bejelentés érkezett a biztosítóhoz.

A kárbejelentések típusai közül idén a legtöbbször (3005 alkalommal) villámcsapással, 996 alkalommal vezetékes kárral, míg 834 alkalommal üvegtörés és repedéssel kapcsolatban érkeztek bejelentések. A veszélynemek között igen sokszor (583 alakalommal) jeleztek felhőszakadás, valamint 304 alkalommal jégverés okozta károkat is. A Groupamánál május első felében mégsem tegnap, hanem május ötödikén érkezett a legtöbb (1435 darab) kárbejelentés. A kisebb értékű, 100 ezer forint alatti károk esetén a Groupama alkalmazza a telefonos kárrendezést, ahol gyorsított ütemben, 1-2 napon belül fizet, nagyobb károknál pedig szükség esetén kárelőleget fizet a társaság.

K&H: eddig 200 kárbejelentés volt Yvette miatt

Péntek délelőttig 200 kárbejelentés érkezett a K&H-hoz. Döntő többségében a viharos szél által megrongált tetőkön bejutó csapadékvíz és villámcsapások okozta túlfeszültség miatt érkeztek bejelentések. Az eddigi bejelentések becsült kárösszértéke több mint 10 millió forint.

HOZZÁSZÓLÁSOK