Szemétkatasztrófa fenyegeti Budapestet

Kétségbeejtő helyzetben van a budapesti szemétszállítás - derült ki egy belső vezetői tájékoztatóról készült, kiszivárgott hangfelvételből. Az uniós támogatásokat nem tudták hasznosan elkölteni, a kukásautók a BKV Ikarus buszaira emlékeztető színvonalon állnak.
Komócsin Sándor, 2017. február 8. szerda, 09:30

Az összes olyan beruházás veszteséges a Fővárosi Közterület-fenntartó Nonprofit Zrt.-nél (FKF), amelyet az elmúlt években uniós pénzből hoztak tető alá. Olyan eszközöket gépeket vettek korábban uniós pénzekből, amelyek használhatatlanok, a szelektív hulladékgyűjtés évente 4,5 milliárd forint veszteséget okoz, például azért, mert nem tudják eladni a külön kukákba gyűjtött hulladékot, ugyanis túlságosan szennyezett ehhez.

Mindezt a Magyar Nemzet írta egy kiszivárogtatott hangfelvételt idézve, amelyen Csontos István, az FKF vezérigazgatója beszélt a múlt év végi állománygyűlésen. Az állam csak ettől a cégtől összesen hétmilliárd forintot vont el az elmúlt években. Az éves költségvetésből 10 milliárd forint hiányzik. A rezsicsökkentés miatt nem emelhetik az áraikat és új díjakat sem vezethetnek be.

Nagy a baj

Az igazgató tisztában van vele, hogy ha minden munkavédelmi és technológiai szabályt betartanának, akkor egyetlen kukásautó sem hajthatna ki a vállalat telephelyéről. A korábbi 120 darabos járműpark 90-re zsugorodott. Részben ez, részben az emberhiány az oka, hogy már egy minimális hóesés utáni takarítás is gondot okoz a vállalatnak.

Egyre több az illegális szemétlerakás, továbbra is előfordulnak feketeürítések (amikor veszélyes hulladék nem megfelelő helyre kerül) és szimpla bűncselekmények. Az elmúlt időszakban legalább harminc esetben vásároltak fel a piaci ár tízszereséért autóalkatrészeket vagy elektromos ellenállásokat. A közbeszerzés a sikkasztás törvényesített változata - mondta egy  munkás a gyűlésen.

Botrány

A vezérigazgató egyébként azt próbálta elmagyarázni a résztvevőknek, miért nem tudják 10 százalékkal emelni a béreket, amit a szakszervezet követelt a cégvezetéstől. Idén január közepén azután botrány robbant ki az FKF-nél, miután a cégvezetés megszüntette a szakszervezetek céges támogatását és megszüntette a főállásban, teljes munkaidőben foglalkoztatott szakszervezeti titkár és a három szakszervezeti koordinátor munkaszerződését.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

bela10243, 2017.02.09 09:00

Az csak a kisebb baj, hogy FKF ilyen helyzetben van. Többé kevésbé, minden rezsicsökkentésben érintett cégben ilyen katasztrofális a helyzet. Nyugodtan felkészülhet mindenki komolyabb víz, gáz és áram ellátási problémákra.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

pastorius, 2017.02.08 21:54

nem ugyanazokhoz tartozik..de..tegyük még hozzá, hogy a város amúgy is gakorlatilag szemétben úszik..annyira tarthatatlan a helyzet, hogy nem szívesen közledek a járdákon, mert undorítóak, a kevés szemetes is kidől a túlterheléstől, takarítás mutatóban....inkább az úton járok
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

zuljin, 2017.02.08 20:06

@George Lukacs: Persze, a sok hülye autós meg addig sem szennyezi a levegőt, amíg nem tudnak közlekedni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

George Lukacs, 2017.02.08 19:40

@zuljin:

Minek annyi is? Van két-három nap hó.
Az bírja ki ez a Budapest - kivéve a VIP-helyek, ahol takarítani kell.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

zuljin, 2017.02.08 17:16

A 135 hókotróból állói fővűrosi géppark is szépen lement 75-re. Magyarország erősödik.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html