Húsz százalékkal, nettó 800 millió forinttal nőtt a Konica Minolta Magyarország Kft. (KMM) árbevétele 2010-ben a a megelőző évhez képest, több mint 4,8 milliárd forintot tett ki - jelentette be Roman Tihelka, a társaság leköszönő ügyvezető igazgatója. A KMM 2011-re hat-, 2013-ra pedig nyolcmilliárd forintos árbevételt tervez, ezzel öt év alatt megduplázná forgalmát. Az irodai és digitális nyomdaipari rendszereket forgalmazó, illetve ezekhez kapcsolódó szolgáltatásokat nyújtó társaság piaci részesedése fekete-fehér területen 2008 és 2010 között 29-ről 34 százalékra emelkedett,
színes területen azonban - piacvezető pozícióját megtartva - 38-ról 32 százalékra csökkent - tette hozzá Tihelka.

Idén áprilistól a Konica Minolta Szerbia a magyarországi társaság leányvállalataként működik, jelenleg 14 munkatárssal. Szerba jó növekedési potenciállal rendelkezik, az egy főre jutó GDP a magyar fele alatt marad, a növekedési ütem azonban olyan lehetőséget teremt, hogy Szerbiában növekedjen a márka - hangsúlyozta Székely Dániel - a KMM értékesítési vezetője. A szerbiai piac jelenleg a magyarországi egynegyedét teszi ki, A3-as fénymásolóból például hazánkban 10, Szerbiában 2-2,5 ezret értékesítenek évente.

A KMM a jövőben is a dokumentum-munkafolyamatokra koncentrál, emellett még jobban integrálja saját nyomtatóberendezései működését, illetve elérhetővé teszi a kapcsolódó szolgáltatásokat a berendezések panelén is (többek közt a megrendelést, riportálást vagy kezelői oktatást) - tette hozzá Václav la Rosé Kovaøík, a KMM áprilisban kinevezett új ügyvezetője. A társaság a nyomdaipari portfolóját a digitális nyomtatásban a széles formátumú nyomtatók területén bővíti.