Tűrhetetlen állapotok a BKV-nál - asztalra csapott a szakszervezet

Hőségriadó idején délelőtt 11 és délután 15 óra között ritkítaná a járatokat a nagyvárosokban az egyik közlekedési szakszervezet.
Vég Márton, 2018. augusztus 1. szerda, 14:38

Kánikulai menetrendet, egyfajta "közlekedési sziesztát" vezetne be a nagyvárosokban a Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetsége (KSZOSZ). A KSZOSZ szerint legalább hőségriadó idején ritkítani kellene a közösségi közlekedési járatokat délelőtt 11 és délután 3 óra között, hogy hosszabb, de fizetett pihenőidőkkel csökkentsék a járművezetők amúgy is nagy leterheltségét, és a baleseti kockázatot.

Hőségriadó idején minden lehetséges csatornán figyelmeztetik az embereket: aki csak teheti, ne keljen útra délelőtt 11 és délután 3 óra között. A kánikula a közösségi közlekedésben dolgozó járművezetőkre legalább olyan hatással van, mint az utasokra, de ők nem szállhatnak le néhány megálló után, hanem órákon keresztül ülnek a napon átforrósodó panorámaablakok mögötti volánnál, és feszült figyelemmel kell követniük a forgalmat, hiszen egy rossz mozdulat, egy pillanatnyi kihagyás is balesethez vezethet. Ráadásul ilyenkor az utasok is az átlagosnál türelmetlenebbek, kötözködőbbek, és minden indulat a sofőrökön csattan.

Borzasztóan kockázatos ilyen körülmények között folyamatosan kint lenni a forgalomban - mondta Nemes Gábor. A KSZOSZ elnöke szerint az ilyen hosszan tartó hőségben nincs olyan munkavédelmi intézkedés, amellyel meg lehet óvni a járművezetőket a forróság hatásaitól. A fordulók közötti párperces pihenőidő ugyanis éppen csak egy gyors étkezésre, mosdóhasználatra elég, arra semmiképpen sem, hogy a sofőrök kellően felfrissüljenek.

Nemes szerint a kritikus időszakban ritkítani kellene a járatokat, a jelenleginél jóval hosszabb fizetett pihenőket hagyva a sofőröknek. A hosszabb pihenők azonban nem okozhatnak anyagi kárt a sofőröknek, nem csökkenhet a jövedelmük. A szakszervezet által javasolt, egyfajta "közlekedési sziesztát" elsősorban azokon a járatokon vezetnék be, amelyeken nem légkondicionált járművek közlekednek. Igaz a tartós kánikulában a légkondi sem sokat segít, hiszen az ajtókat 1-2 percenként ki kell nyitni, nincs is idő lehűteni a belső teret.

A KSZOSZ hamarosan írásban is felkéri az üzemeltető önkormányzatokat és a szolgáltatást megrendelő cégeket - a fővárosban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) -, hogy mielőbb dolgozzanak ki egy kánikulai menetrendet, amely a szokásosnál jóval kevesebb járat indítását tartalmazza.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

csakazigazat, 2018.08.05 12:43

A BKV. /Budapesti Közlekedési Vállalat/ - nál már minden tűrhetetlen, nagy kaka az egész cég a normális autóbuszvezető már mind átment a VT: Arriva vagy a Volánbuszhoz dolgozni ! Szarok a buszok, szar a beosztás mennek a szívatások, kész csődtömeg az egész cég, össze vissza csereberélgették a főnököket és az adminisztratív dolgozókat hogy teljesen idegenek legyenek egy telephelyen, játsszák a kiskirályokat...., ami szintén nagyon rossz és nem segíti elő a jó teljesítményt, a normális hozzáállást ! jobb lenne az egész szarságot megszüntetni , mert így csak nyűglődés az egész, már csak pótlásokra meg a szar járatok betöltésére jó a BKV. ! Undorító, gusztustalan !
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html