A Sziget fesztiválon el lehet költeni egy nap alatt - ha valaki eszik, iszik - tízezres nagyságrendű összeget. A Buksza nem teljes körű árkörképe szerint egy gyros közel 2000 forint, egy szelet pizza egy ezres, a félliteres ásványvizek és üdítők 400-500 forintba kerülnek. Fél liter csapolt sör 700 forint, 1 deci bor 450 forint.

Jegyek, bérletek

2017-ben közvetlenül a fesztivál előtt megvett napijegyekért 22,5 ezer forintot, a 7 napos bérletekért 99 ezer forintot kellett fizetni, míg az idén előbbiek 24 ezer forintba, az utóbbiak ugyanúgy 99 ezer forintba kerülnek. (Aki korábban vásárolt jegyeket, az kedvezményes áron vehette meg azokat.)

A Buksza hipotetikus kalkulációi szerint csak a 120 ezer külföldi vendég jegy- és bérletvásárlása 19 milliárd forintos bevételt hozhatott a rendezőknek.

55x, 79x, 330x

Az idei Sziget-napijegyek az átlagbérnek a 11 százalékát teszik ki, az első, 1993-ban rendezett fesztiválra az akkori 300 forintos belépő a 1993-as több mint 18 ezres nettó átlagbér 1,6 százalékát tette ki. A Sziget, a Volt és a Balaton Sound fesztiválok mellett más rendezvényeket is szervező Sziget Kulturális Menedzser Iroda Zrt. vezetője, Kádár Tamás a jegyárak alakulásáról a Napi.hu-nak azt mondta: "A Sziget kezdetekor 1800 forint volt egy hetijegy és 300 forintért lehetett egy napra bejönni az akkori Diákszigetre, aminek az összköltségvetése 26 millió forintra rúgott. Idén, 25 évvel később, a napijegy 23 900 és a hetijegy 99 000 forint. Valóban drágának tűnik a kezdetekhez képest, a hetijegy 55-szörösére, míg a napijegy 79-szeresére emelkedett az elmúlt 25 év alatt".

Ugyanakkor Kádár szerint ezzel párhuzamosan a kiadások is nőttek, ami természetes, hiszen egy nemzetközi fesztiválról van szó. "1993-ban 26 millió forintból állt össze a Sziget, 2018-ban ez az összeg 8,6 milliárd forintra rúgott. Ebből a szempontból a jegy- és bérletárak 55-szörös, illetve 79-szeres emelkedését 330-szoros költségnövekedés kísérte. A 8,6 milliárd forintos kiadásban szerepet játszik. hogy a legtöbb szakember szerint is az idén a megszokottnál jóval több, jelenlegi világsztár jött és jön a Szigetre - többek között Lana del Rey, Kendrick Lamart és az Arctic Monkeys.

Mit szeretne a Sziget-tulajdonos?

Emellett feltehetően a büdzséhez szükség volt a befektetőkre, a globális tőkealap, a Providence Equity Partnersre (Providence), amely szakmai befektetőként tavalyelőtt vásárolta fel a Szigetet.

Gerendai Károly, a Sziget egyik alapítója, jelenleg Sziget Kulturális Menedzser Iroda Zrt. igazgatósági tagja a Napi.hu-nak még tavaly adott interjújában a cégfelvásárlásról azt mondta, hogy a befektető felé annyit vállaltak, megpróbálják szinten tartani az eredményt, de persze szeretnék látni, hogy a menedzsment próbál legalább évi 10 százalékos növekedést elérni. A Providence a felvásárlás után 4-5 évre tervezett, ezalatt szeretnének egy minél ütőképesebb, értékesebb nemzetközi portfóliót létrehozni.

Kádár Tamás, az Indexnek adott -  szombaton megjelent - interjújában beszélt a  későbbi tervekről. Szerinte "előfordulhat, hogy a Sziget végül külföldön terjeszkedik majd, de jelenleg ez nincs napirenden". A know how-transzferben, vagyis a Szigetnél felhalmozódott szaktudás átadásában, és kisebb, céges rendezvények szervezésében azonban lát fantáziát.